Eksperci PPG po raz kolejny opublikowali swój raport dotyczący najpopularniejszych odcieni samochodów na świecie. W czołówce rzecz jasna tradycyjnie króluje biel, czerń, szary i srebro, ale do głosu nieoczekiwanie dochodzi… niebieski!
Raport PPG z roku ubiegłego donosił, że udział koloru niebieskiego wzrósł o 3% w sektorach samochodów luksusowych, pojazdów średniej wielkości i kompaktowych. Zaobserwowany już rok temu trend obecnie umacnia się w wielu zakątkach świata – w tym roku popularność niebieskiego w dziale samochodów luksusowych wzrosła już o 5%.
W Ameryce Północnej niebieski pojawia się zwykle na samochodach luksusowych, w Chinach – na pojazdach mini, w Europie – na autach sportowych. O tym, że zyskuje na znaczeniu, świadczy też jego częsta obecność na ostatniej wystawie North American International Auro Show – jednej z największych amerykańskich imprez branży samochodowej. Zastosowano go na takich modelach i markach jak koncepcyjny Buick Avista, Audi Sport, Volvo S90 i S60, a także Mercedes, Porsche czy Lexus.
Trendy zmieniają się bardzo powoli
Jak wyjaśnia Jane Harrington, manager PPG odpowiedzialna za kolorystykę lakierów samochodowych, trendy samochodowe co roku analizuje grupa 20 stylistów z siedmiu różnych krajów. Kolorystyka w branży samochodowej to dość specyficzna działka, o ile bowiem inspirowana jest różnymi dziedzinami życia, w porównaniu z modą czy dekoracją wnętrz zmienia się bardzo, bardzo powoli. Od wielu lat prym wiodą kolory biały, czarny, szary i srebrny, ale powoli zauważane zaczynają być też inne odcienie, na przykład niebieski czy brązowy.
Specjaliści wyróżnili najpopularniejsze odcienie w poszczególnych częściach świata. Oto pierwsza trójka dla każdej z nich:
Cztery palety – cztery style życia
Tradycyjnie również eksperci zaproponowali cztery zestawy kolorystyczne na nadchodzący rok:
Źródło: PPG