Drogi BMW i koncernu BASF znów się przecięły – tym razem za sprawą nowoczesnego, zasilanego prądem samochodu i3, przy produkcji którego wykorzystano lakiery BASF.
i3 to pierwszy model BMW, który całą potrzebną energię czerpie z prądu. Zaprezentowany w listopadzie 2013, obecnie produkowany jest w fabryce BMW w Lepizig. BASF dostarcza lakier bazowy na i3 w czterech różnych kolorach.
Kolorystyka w przypadku i3 ma bardzo duże znaczenie – odcienie lakieru mają oddawać prostotę i precyzję, a zarazem dynamiczność nowej technologii. Lakiery BASF w pełni sprostały temu wyzwaniu.
To jednak nie wszystko. Produkty BASF posłużyły też do pokrycia polimerowych elementów dołączonych do kabiny pasażerskiej wykonanej z tworzywa sztucznego wzmacnianego włóknami węglowymi (ang. CFRP – carbon-fiber reinforced plastic). Ta innowacyjna konstrukcja z nietypowych materiałów wymagała specjalistycznych powłok, a także dostosowanych metod ich aplikacji.
BASF i BMW to wieloletni partnerzy. Niemiecki koncern dostarcza farby i lakiery do produkcji aut w fabryce BMW w Leipzig od momentu jej uruchomienia, czyli od 2005 roku. Wybór producenta lakierów i powłok do nowego projektu był więc dość naturalny.
Źródło: BASF