Jakie kolory najbardziej lubią Polacy i w jaki sposób jest to związane z ich wiekiem, płcią, miastem zamieszkania, statusem społecznym? Na to pytanie próbuje odpowiedzieć Kolorowa Polska, pierwsza w Polsce kampania badająca preferencje kolorystyczne na tak dużą skalę.
Kampania Kolorowa Polska zorganizowana przez Dekoral Fashion rozpoczęła się pod koniec kwietnia i potrwa jeszcze do końca tego roku. Na czym polega?
Za pośrednictwem Internetu oraz ulicznych sondaży przez cały czas zbierane są dane na temat ulubionych kolorów Polaków (w oparciu o paletę Dekoral Fashion). W ramach kampanii internetowej rejestrowane są głosy oddane w ankiecie na stronie www.KolorowaPolska.pl. Głosowanie odbywa się za pośrednictwem portalu Facebook, z którego pobierane są dane demograficzne uczestników. W ten sposób można stwierdzić, jaki jest związek między ulubionym kolorem a miejscem zamieszkania, wiekiem, płcią… i tak dalej.
To nie wszystko! Prócz tego zorganizowano kampanię bannerową, która polega na tym, że w różnych miejscach w Internecie umieszczono bannery w 3744 kolorach. Po kliknięciu banneru w ulubionym kolorze internauta zostaje przekierowany na stronę akcji Kolorowa Polska w kolorze, który wybrał. Kliknięcia w bannery również są rejestrowane przy opracowywaniu wyników ankiety.
Niebiesko nad Wisłą
Zebrane dane są na bieżąco publikowane na stronie akcji. Póki co zdecydowanymi liderami wśród ulubionych kolorów w poszczególnych województwach i miastach są Blue Jeans (najpopularniejszy w Gdańsku, Krakowie, Łodzi, Poznaniu i Warszawie) oraz Muślinowy Turkus (preferowany przez mieszkańców Lublina i Wrocławia). Są jednak i niespodzianki – mieszkańcy Białegostoku i Bydgoszczy zdecydowanie stawiają na odcienie cytrusowe…
Blue Jeans to również najpopularniejszy kolor wśród osób w wieku od 19 do 60 lat oraz ulubiony kolor mężczyzn (wskazało na niego 20% ankietowanych panów). Wygląda na to, że dżinsowy błękit robi nad Wisłą absolutną furorę! Prócz tego ze strony akcji Kolorowa Polska możemy się między innymi dowiedzieć, jakie są ulubione odcienie osób w związkach, dzieci oraz ojców.
Konkursy, nagrody
Dbając o to, by zainteresowanie akcją nie gasło, Dekoral Fashion kusi nagrodami dla uczestników ankiety. Do wygrania iPhone 5C w wybranym przez siebie kolorze.
Trwa także towarzyszący akcji konkurs Metamorfozy, w którym wygrać można metamorfozę siebie i swojego wnętrza. Konkursowe zdjęcia nadsyłać można jeszcze tylko do 8 sierpnia – to ostatni moment, by spróbować swoich sił. Zachęcamy do udziału, jak również głosowania w ankiecie oraz śledzenia akcji!
Źródło: Kolorowa Polska, Dekoral