REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Jotun – udane osiem miesięcy 2014

Wygląda na to, że rok 2014 znów należał będzie do firmy Jotun. W ciągu pierwszych ośmiu miesięcy tego roku koncern zwiększył swoje przychody o 6% w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym.

Jotun

Fot. arch. Jotun

Przychody firmy Jotun za okres styczeń – sierpień 2014 wyniosły 8,66 mld koron norweskich, czyli nieco ponad 1 mld €. Oznacza to wzrost w stosunku do roku poprzedniego o 6%.

Zysk operacyjny natomiast spadł o 7% i ukształtował się na poziomie 978 mln NOK (119 mln €). Według prezesa Mortena Fona jest to spowodowane sporymi wydatkami związanymi z rozszerzeniem swojej działalności na nowe obszary rynkowe, głównie w rejonie Bliskiego Wschodu. Koszt wszystkich inwestycji firmy (w tym budowy ośrodków i fabryk w Rosji, Brazylii, Chinach i Omanie) wyniósł 549 mln NOK (66,8 mln €).

Mimo dużych wydatków zarząd widzi przyszłość w różowych barwach. Wygląda na to, że do końca roku warunki na rynku będą sprzyjające – wciąż wysokie ma być zapotrzebowanie na farby ze strony przemysłu morskiego i stoczniowego, zaś ceny surowców będą stosunkowo stabilne. Jest więc spora szansa, że Jotun w 2014 poprawi swoje zeszłoroczne wyniki.

Źródło: Jotun

Chcesz dowiedzieć się więcej o firmie »

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
50%
50%
Ocen: 0
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA