REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Hempel aktywuje cynk

Około 7000 godzin – tyle zajęło technologom firmy Hempel opracowanie nowej technologii AvantGuard, która pozwala w pełni wykorzystać potencjał antykorozyjnego cynku. Wcześniej, jak wykryto, tylko 1/3 wchodzącego w skład farby cynku była aktywna w walce z korozją.

Hempel

Nowa technologia Hempel sprawdzi się zwłaszcza w trudnych środowiskach korozyjnych.
Fot. roseannadana / Foter.com / CC BY-ND

Technologia AvantGuard została zastosowana w przypadku trzech nowych produktów z linii Hempadur – Hempadur AvantGuard 770, Hempadur AvantGuard 750 oraz Hempadur AvantGuard 550. Są to epoksydowe podkłady z dodatkiem cynku, które zapewniają ochronę nawet w najcięższych warunkach korozyjnych – C4 i C5.

Na czym polegał problem z cynkiem? W 2006 roku specjaliści Hempel odkryli, że w działaniu antykorozyjnym epoksydowego podkładu bierze udział zaledwie 1/3 zawartego w nim cynku. Zaczęli się więc zastanawiać, jak uaktywnić pozostałe 2/3 i tym samym poprawić właściwości antykorozyjne farby. Dążyli oni także do uzyskania powłoki o większej wytrzymałości, a zarazem prostej w aplikacji i wszechstronnej, aby spełnić potrzeby klientów.

Po wielu godzinach spędzonych w laboratorium wreszcie opracowano satysfakcjonujące rozwiązanie. Owoc wysiłków naukowców – technologia AvantGuard – ma duże możliwości zastosowania, od energetyki wiatrowej poprzez infrastrukturę aż po przemysł olejowo-gazowy. Jej zasadniczym przeznaczeniem są jednak elementy pracujące w wyjątkowo trudnych warunkach korozyjnych, w obecności wody morskiej i przy bardzo wysokiej wilgotności.

Farby z technologią AvantGuard charakteryzują się wyjątkowo dobrymi właściwościami antykorozyjnymi oraz większą wytrzymałością, a wszystko to za sprawą odpowiednich dodatków – pustych szklanych kulek oraz specjalnego aktywatora. Kulki przyjmują na siebie większość naprężeń przy powstawaniu pęknięcia w powłoce, dzięki czemu zapobiegają jego rozprzestrzenianiu się, natomiast podprodukty powstałe przy aktywacji cynku natychmiast wypełniają powstałą szczelinę. Dzięki temu farba wykazuje efekt „samonaprawy” i może być stosowana także tam, gdzie występuje ryzyko dużych naprężeń, na przykład w przypadku konstrukcji stalowych przy drastycznych zmianach temperatury.

Zapraszamy do zapoznania się z materiałami przygotowanymi przez Hempel na temat nowo opracowanej technologii.

Źródło: Hempel

Chcesz dowiedzieć się więcej o firmie »

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
50%
50%
Ocen: 0
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA