To pewne, że farby przeciwporostowe zastosowane na kadłubie statku mogą zmniejszyć zużycie paliwa. Ale jak bardzo? Jest wiele metod, aby to ocenić, ale ich wyniki będą się różnić. Instytut Energii UCL apeluje więc, by wprowadzić jedną, standardową technikę oceny zużycia paliwa.
Latem 2013 instytut Energii University College London przeprowadził niezależny sondaż dotyczący zużycia paliwa. Zapytał 130 osób związanych z przemysłem stoczniowym (właścicieli statków, czarterujących oraz przedstawicieli firm zarządzających), czy stosują techniki obniżania zużycia paliwa oraz czy i w jaki sposób mierzą efekty. Wnioski z sondażu zebrano w specjalnym raporcie, dostępnym na stronie UCL.
Odpowiedzi były niemal identyczne w przypadku osób z Europy i z Azji, co wskazuje na problem o globalnym zasięgu. Okazało się, że:
Zużycie paliwa i metody jego zmniejszania są więc zdaniem osób związanych z branżą problemem bardzo ważnym i wymagającym szczegółowych norm. Jeżeli apel UCL znajdzie swój oddźwięk i powstanie odpowiedni standard, będziemy mogli wreszcie precyzyjnie stwierdzić, jak wiele zawdzięczamy farbom przeciwporostowym.
Źródło: International Paint