Firma DNV GL zorganizowała jednodniowy kurs dotyczący rozwiązań przeciwporostowych oraz monitorowania wydajności kadłuba statku. W ramach kursu swoją wiedzą podzielił się również ekspert firmy Jotun.
Fot. StartupStockPhotos / pixabay.com
Jak mówi starszy kierownik projektu w DNV GL, Volker Bertram, stworzenie tego typu forum, na którym reprezentanci branży mogą się spotykać oraz słuchać, co mają do powiedzenia eksperci, okazało się bardzo przydatne. Zwłaszcza że wydajność i jej monitorowanie są dziś gorącym tematem, ze względu na powszechną dbałość o ekologię.
Szkolenie odbyło się w biurze DNV GL w Londynie i zostało poprowadzone przez Bertrama. Mowa była m.in. o chropowatości kadłuba i śmigła oraz jego wpływie na zużycie paliwa, a także o normie ISO 19030, jej zakresie oraz korzyściach z jej stosowania. Oprócz tego Alexander Enstrøm, globalny dyrektor ds. kluczowych klientów z Jotun Marine Coatings, opowiedział o dostępnych rozwiązaniach przeciwporostowych z uwzględnieniem ich mocnych i słabych stron.
Kurs towarzyszył konferencji HullPIC, dotyczącej monitorowania wydajności kadłuba. Odbyła się ona w połowie marca w Darlington w Wielkiej Brytanii i była wspólną inicjatywą DNV GL oraz koncernu Jotun.
Źródło: Jotun