REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Danielle Mastrion – kobiecy akcent w sztuce ulicy

Autorka niedawno powstałego muralu-hołdu dla zespołu Beastie Boys, Danielle Mastrion, jest dyplomowaną malarką olejną. Gdy jednak odkryła, że płótno zbyt ją ogranicza, przerzuciła się na malowanie wielkoformatowych murali.

Danielle Mastrion

Fot. changsterdam / Foter.com / CC-BY-NC-SA 2.0

Rocznicowy mural Beastie Boys to nie jedyna praca Danielle Mastrion przedstawiająca ludzkie postaci. Przeciwnie – niemal wszystkie jej murale prezentują ludzi, a najczęściej sławne osobistości. Jak przyznaje artystka, wizerunki ludzi tworzyła najchętniej odkąd tylko nauczyła się malować.

A nauczyła się wcześnie. Z zapałem tworzyła już jako dziecko, dlatego mówi o sobie, że maluje przez całe życie. W odróżnieniu od niektórych niezależnych artystów, którzy uważają, że artystyczne wykształcenie nie jest im na nic potrzebne, zdecydowała się podjąć studia na kierunku Ilustracja na Parsons School of Design. Została dyplomowaną malarką olejną. Decyzji o studiowaniu nigdy nie żałowała – do dziś twierdzi, że zdobyta wiedza, doświadczenie, umiejętności i kontakty bardzo jej się przydały.

Danielle Mastrion

Fot. edenpictures / Foter.com / CC-BY 2.0

Murale, by rozwinąć skrzydła

Wkrótce jednak poczuła, że płótno to dla niej za mało. Potrzebowała przestrzeni, chciała pokazać się światu. Wybrała więc murale. Zaczęła je tworzyć na ścianach Nowego Jorku, a w szczególności Brooklynu, gdzie się urodziła i wychowała. Jak mówi, miasto to ma silny wpływ na wychowanych tu artystów – jego ducha daje się łatwo wyczuć w ich pracach.

Jej sława szybko sięgnęła poza rodzimy Nowy Jork. Malowała już w wielu innych miastach USA – Los Angeles, Miami, Waszyngtonie – jak również za granicą: na Kubie, w Izraelu, Meksyku, Wielkiej Brytanii oraz w Niemczech, Francji i Polsce w ramach ArtBattles.

Projektor? Niepotrzebny…

Ciekawe są jej metody twórcze. Jak sama przyznaje, przy przenoszeniu projektu na ścianę nie używa nigdy projektora. Ba! Projektu nie ma zwykle nawet w formie wydruku – przerysowuje go wprost z ekranu swojego telefonu…

Malowanie zawsze zaczyna od oczu. I czasem ma ochotę na tym skończyć, ponieważ, jak mówi, ludzie już na tym etapie rozpoznają, kto będzie widniał na malowidle. Oczy to jej zdaniem najważniejszy element kompozycji.

Ciężka dola muralistki

Fot. gsz / Foter.com / CC-BY-NC-ND 2.0

Często zaskoczenie budzi fakt, że autorką powszechnie rozpoznawanych, wielkoformatowych murali jest kobieta. Zapytana o to, czy jako kobiecie jest jej trudniej w tej zdominowanej przez mężczyzn branży, odpowiada, że tak – ma poczucie, że musi więcej pracować, by zaskarbić sobie szacunek.

W przypadku kobiet malujących murale ludzie częściej skupiają się na samej artystce, na tym jak wygląda przy malowaniu, jak się zachowuje, niż na samym jej dziele. Przyglądają jej się jak dziwnemu, egzotycznemu okazowi. To drażni, ale również hartuje – jak przyznaje Mastrion, większość jej koleżanek muralistek to silne, twórcze i niezależne kobiety. Z energią i pasją dążą do tego, by pokazać, że w sztuce ulicznej jest również miejsce dla przedstawicielek płci pięknej.

Zapraszamy do zapoznania się z pracami Danielle Mastrion na jej stronie internetowej.

Źródło: Frank

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
100%
0%
Ocen: 1
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA