...oprócz tego, że i to i to zostawia kłopotliwe plamy? Okazuje się, że farbę i wino może łączyć też opakowanie. Dzięki inwencji litewskiej agencji McCann Vilnius pod koniec tego roku będzie można nabyć pierwszorzędne beaujolais nouveau... w puszce na farbę.
Ten pochodzący z rejonu Beaujolais we Francji gatunek wina w przeciwieństwie do innych nie poprawia swego smaku z wiekiem, dlatego co roku pije się jego bieżący rocznik. Sprzedaż świeżego beaujolais nouveau rozpoczyna się zawsze w trzeci czwartek listopada dokładnie o północy. Przypada wtedy święto Beaujolais. Każdego roku z tej okazji jedna z agencji należących do grupy McCann przygotowuje nowy, oryginalny projekt opakowania tego znanego wina.
Tegoroczny pomysł to dzieło agencji McCann Vilnius z Litwy. Tamtejsi projektanci potraktowali swoje zadanie z dużą dozą humoru – wino będzie sprzedawane pod nazwą Couleur Nouveau w puszce do złudzenia przypominającej tę na farbę. A żeby złudzenie było jeszcze większe, na opakowaniu umieszczono wzornik kolorystyczny. Określa on, jak wiele kieliszków beaujolais nouveau musisz wypić, by uzyskać wymarzone zabarwienie swoich… zębów i ust.
„Chcieliśmy zrewolucjonizować sposób myślenia o winie” – tłumaczą przedstawiciele agencji. I chyba im się to udało! Dodamy, że wnętrze puszki wyłożone jest specjalną polimerową powłoką, dzięki czemu wino mimo nietypowego opakowania nie traci nic ze swego smaku i aromatu.
Więcej zdjęć tutaj.
Źródło: paintsquare.com