Sherwin-Williams zaprezentował zupełną nowość – trendy dla sektora powłok coil coatings. W ścisłej współpracy z działem technicznym eksperci ds. koloru opracowali zestaw wykończeń, które królować będą w designie architektonicznym w ciągu najbliższych kilku lat.
Oddział Sherwin-Williams Coil Coatings publikuje swoje prognozy dotyczące trendów (Color Trends Forecast) w branży powłok coil coatings i powłok ekstruzyjnych po raz pierwszy. Publikacja ma być wsparciem dla projektantów z branży designu architektonicznego.
To co było, jest i będzie
Specjaliści ds. koloru w Sherwin-Williams opracowali owe trendy w ścisłej współpracy z zespołami technicznymi oddziału powłok coil coatings i powłok ekstruzyjnych. Projektanci mogą pobrać je w formie nowej online broszury, Perspectives. Jak mówi Kiki Redhead, dyrektorka globalnego oddziału CMF (Color, Material and Finish) & Trend w Sherwin-Williams:
Dynamika naszego życia się zmienia, podobnie jak kolory, którymi się otaczamy. W Perspectives nasz zespół ekspertów ds. koloru odkrywa, w jaki sposób to co było, jest i będzie wpłynie na odcienie w designie architektonicznym w najbliższych latach.
To nie wszystko. Sherwin-Williams daje również architektom możliwość natychmiastowego zamówienia próbek zaproponowanych w trendach odcieni, tekstur i efektów. Według ekspertów królować będą one na metalowych elementach budowlanych w ciągu najbliższych 3-5 lat.
Kolor to nie wszystko
Prognozowanie wymaga zaufanego, ustandaryzowanego procesu popartego badaniami i rzetelnym rozpoznaniem – uwzględniającym wpływy socjologiczne, analizę danych sprzedażowych oraz informacje z kluczowych obszarów, takich jak kultura, ekonomia, środowisko czy zdrowie. Sam kolor to jednak jeszcze nie wszystko.
Dlatego na drugim etapie opracowywania trendów eksperci współpracują z laboratoriami i ośrodkami technicznymi, by uzyskać odpowiednie wykończenia, tekstury, przejścia kolorystyczne oraz stopnie połysku. A żeby pobudzić wyobraźnię, wszystkie te opcje prezentowane są w broszurze w atrakcyjnych aranżacjach.
Nostalgia, więzi i przyszłość
Broszurę Perspectives tworzą trzy główne rodziny trendów. Pierwsza nazwana została „Pause & Rewind” i odwołuje się do nostalgii – zachęca, by na chwilę się zatrzymać, spojrzeć w przeszłości i przypomnieć sobie ludzi, miejsca i produkty, które kiedyś zmieniły nasz sposób życia i do dziś wywołują w nas uczucie ciepła i bezpieczeństwa. Sednem drugiej – o nazwie „Push Play” – jest maksymalne korzystanie z naszych więzi społecznych, odkrywanie i dzielenie doświadczeń. Trzecia zaś, „Fast Forward”, wybiega wprzód i prezentuje nam lśniącą wizję przyszłości.
Źródło: Sherwin-Williams, pcimag.com