Farrow & Ball, znana brytyjska marka farb i tapet, kończy w tym roku 70 lat. Jej historia to najlepszy przykład na to, że kładąc nacisk na jakość, najlepsze pigmenty i oryginalne formuły można stać się rynkowym liderem.
W ciągu ostatnich siedmiu dekad firma Farrow & Ball nieprawdopodobnie się rozwinęła – z niewielkiego, powstałego na fali powojennej odbudowy przedsiębiorstwa przekształciła się w międzynarodowy koncern, słynący z wysokiej jakości farb i tapet. Dziś posiada na całym świecie 55 własne salony sprzedaży oraz sieć dystrybucyjną, obejmującą 67 krajów.
Spotyka chemik inżyniera…
Wszystko zaczęło się w roku 1946. Specjalista od chemii przemysłowej, John Farrow, połączył swe siły z inżynierem Richardem Ballem, i razem założyli w Dorset – które jest do dziś jej siedzibą – firmę Farrow & Ball. Farrow i Ball nie tylko znali się na farbach, ale i na interesach – wiedzieli, że liczy się mocny start. Dlatego już na wstępie nawiązali kontrakty z Fordem, brytyjską Admiralicją i Ministerstwem Wojny.
W latach 70. i 80., kiedy wielu wytwórców zaczęło produkować farby akrylowe o mniejszej zawartości pigmentu, firma Farrow & Ball konsekwentnie trzymała się swoich oryginalnych receptur. Były one oparte na wysokiej jakości surowcach, dzięki czemu ich farby wyróżniał na rynku intensywny, trwały kolor.
Farrow & Ball był również pionierem, jeśli chodzi o ochronę środowiska. Jako jeden z pierwszych producentów wprowadził do sprzedaży produkty wodorozcieńczalne, takie jak Estate Emulsion, Modern Emulsion oraz Exterior Masonry. Od roku 2010 w ofercie Farrow & Ball znajdują się już wyłącznie farby na bazie wody – praktycznie bezwonne, o minimalnej emisji LZO.
Powrót do korzeni
Lata 90. to przede wszystkim uruchomienie produkcji tapet, które po farbach są drugą najważniejszą grupą produktów Farrow & Ball. W roku 1996 otwarty został pierwszy salon firmowy w Chelsea, a już trzy lata później – pierwszy sklep za oceanem, w Toronto. Wkrótce powstały także salony w Paryżu i Nowym Jorku.
70. urodziny to powód do wielkiego świętowania, dlatego też firma zaplanowała na ten rok szereg wydarzeń. W lutym wprowadziła do swojej karty dziewięć nowych kolorów, maj to miesiąc publikacji książki „How to Decorate”, praktycznego i inspirującego poradnika dotyczącego wykorzystania farb i tapet w wystroju wnętrz. Na sierpień zaplanowano otwarcie nowego salonu w Berkeley w Kalifornii. Główne uroczystości obchodów rozpoczną się jednak 1 września, kiedy Farrow & Ball zaprezentuje najnowszą kolekcję tapet. Ma ona nawiązywać swoim projektem do lat 40. – czyli czasów, kiedy wszystko się zaczęło.
Źródło: pcimag.com