REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

70. urodziny Farrow & Ball!

Farrow & Ball, znana brytyjska marka farb i tapet, kończy w tym roku 70 lat. Jej historia to najlepszy przykład na to, że kładąc nacisk na jakość, najlepsze pigmenty i oryginalne formuły można stać się rynkowym liderem.

Farrow & Ball 70. urodziny

Fot. arch. Farrow & Ball

W ciągu ostatnich siedmiu dekad firma Farrow & Ball nieprawdopodobnie się rozwinęła – z niewielkiego, powstałego na fali powojennej odbudowy przedsiębiorstwa przekształciła się w międzynarodowy koncern, słynący z wysokiej jakości farb i tapet. Dziś posiada na całym świecie 55 własne salony sprzedaży oraz sieć dystrybucyjną, obejmującą 67 krajów.

Spotyka chemik inżyniera…

Wszystko zaczęło się w roku 1946. Specjalista od chemii przemysłowej, John Farrow, połączył swe siły z inżynierem Richardem Ballem, i razem założyli w Dorset – które jest do dziś jej siedzibą – firmę Farrow & Ball. Farrow i Ball nie tylko znali się na farbach, ale i na interesach – wiedzieli, że liczy się mocny start. Dlatego już na wstępie nawiązali kontrakty z Fordem, brytyjską Admiralicją i Ministerstwem Wojny.

W latach 70. i 80., kiedy wielu wytwórców zaczęło produkować farby akrylowe o mniejszej zawartości pigmentu, firma Farrow & Ball konsekwentnie trzymała się swoich oryginalnych receptur. Były one oparte na wysokiej jakości surowcach, dzięki czemu ich farby wyróżniał na rynku intensywny, trwały kolor.

Fot. arch. Farrow & Ball

Fot. arch. Farrow & Ball

Farrow & Ball był również pionierem, jeśli chodzi o ochronę środowiska. Jako jeden z pierwszych producentów wprowadził do sprzedaży produkty wodorozcieńczalne, takie jak Estate Emulsion, Modern Emulsion oraz Exterior Masonry. Od roku 2010 w ofercie Farrow & Ball znajdują się już wyłącznie farby na bazie wody – praktycznie bezwonne, o minimalnej emisji LZO.

Powrót do korzeni

Lata 90. to przede wszystkim uruchomienie produkcji tapet, które po farbach są drugą najważniejszą grupą produktów Farrow & Ball. W roku 1996 otwarty został pierwszy salon firmowy w Chelsea, a już trzy lata później – pierwszy sklep za oceanem, w Toronto. Wkrótce powstały także salony w Paryżu i Nowym Jorku.

70. urodziny to powód do wielkiego świętowania, dlatego też firma zaplanowała na ten rok szereg wydarzeń. W lutym wprowadziła do swojej karty dziewięć nowych kolorów, maj to miesiąc publikacji książki „How to Decorate”, praktycznego i inspirującego poradnika dotyczącego wykorzystania farb i tapet w wystroju wnętrz. Na sierpień zaplanowano otwarcie nowego salonu w Berkeley w Kalifornii. Główne uroczystości obchodów rozpoczną się jednak 1 września, kiedy Farrow & Ball zaprezentuje najnowszą kolekcję tapet. Ma ona nawiązywać swoim projektem do lat 40. – czyli czasów, kiedy wszystko się zaczęło.

Fot. arch. Farrow & Ball

Fot. arch. Farrow & Ball

Źródło: pcimag.com

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
50%
50%
Ocen: 0
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA