14 sierpnia 2012 roku firma Tikkurila obchodziła swoje 150. urodziny. Z tej okazji producent postanowił wydać specjalną książkę pod tytułem „150 Years of Tikkurila Stories”. Jeden z jej egzemplarzy producent przesłał do naszej redakcji...
Z wielkim zaciekawieniem przystąpiliśmy do lektury tej ponad 100-stronicowej publikacji. Mieliśmy obawy, czy zawartość będzie na tyle interesująca, abyśmy mogli zaprezentować ją naszym czytelnikom jako ciekawą i wartościową lekturę. W końcu najlepszą historię można łatwo zabić, opowiadając ją w pozbawiony wyczucia i entuzjazmu sposób.
Okazało się jednak, że autorka Kirsti Manninen wybrnęła doskonale z zadania zleconego jej przez markę Tikkurilla. Firma dobrze wiedziała, komu powierzyć to niełatwe dzieło – Manninen jest znaną fińską powieściopisarką i scenarzystką. Jej wrodzony dar opowiadania oraz rzetelne przygotowanie – miesiące spędzone na wertowaniu dokumentacji firmy i kserowaniu informacji bibliotecznych – zaowocowały pozycją, która wciąga od pierwszej do ostatniej strony.
Całość podzielona jest na etapy, które opisują przemianę Tikkurili na przestrzeni ostatnich 150 lat. Z małej wytwórni oleju firma przeistoczyła się w jednego z największych producentów farb na świecie. W książce znajdziecie między innymi:
- wiele barwnych ilustracji i rycin historycznych,
- szczegółowe informacje dotyczące ponad 100 osób, które miały duży wkład w rozwój firmy,
- pasjonującą historię miejscowości Vantaa, rodzinnego miasteczka Tikkurili, które rosło i rozwijało się wraz z firmą,
- ciekawostki dotyczące rozwoju branży malarskiej (jak na przykład historię powstania wałka malarskiego),
- rozdział o powstaniu oddziału w Polsce.
Opowiedziana z wprawą historia Tikkurili wciąga i inspiruje, a Paweł Tkaczyk z pewnością włączyłby ją do kanonu „storytellingu” marek. Chcecie sprawdzić? Przeczytajcie sami!
Książkę można zamówić kontaktując się Panią Arja Schadewitz wysyłając maila (imie.nazwisko@tikkurila.com).