a
kontakt z nami: 785 366 475 redakcja: redakcja@rynekfarb.pl reklama: ad@rynekfarb.pl
Profesjonalnefarby.net
Rynek FarbBez kategorii150 lat historii Tikkurila – książka

150 lat historii Tikkurila – książka

14 sierpnia 2012 roku firma Tikkurila obchodziła swoje 150. urodziny. Z tej okazji producent postanowił wydać specjalną książkę pod tytułem „150 Years of Tikkurila Stories”. Jeden z jej egzemplarzy producent przesłał do naszej redakcji...

150 Years of Tikkurila Stories

150 Years of Tikkurila Stories

Z wielkim zaciekawieniem przystąpiliśmy do lektury tej ponad 100-stronicowej publikacji. Mieliśmy obawy, czy zawartość będzie na tyle interesująca, abyśmy mogli zaprezentować ją naszym czytelnikom jako ciekawą i wartościową lekturę. W końcu najlepszą historię można łatwo zabić, opowiadając ją w pozbawiony wyczucia i entuzjazmu sposób.

Okazało się jednak, że autorka Kirsti Manninen wybrnęła doskonale z zadania zleconego jej przez markę Tikkurilla. Firma dobrze wiedziała, komu powierzyć to niełatwe dzieło – Manninen jest znaną fińską powieściopisarką i scenarzystką. Jej wrodzony dar opowiadania oraz rzetelne przygotowanie – miesiące spędzone na wertowaniu dokumentacji firmy i kserowaniu informacji bibliotecznych – zaowocowały pozycją, która wciąga od pierwszej do ostatniej strony.

tikkurila paint stories collage

Całość podzielona jest na etapy, które opisują przemianę Tikkurili na przestrzeni ostatnich 150 lat. Z małej wytwórni oleju firma przeistoczyła się w jednego z największych producentów farb na świecie. W książce znajdziecie między innymi:

  • wiele barwnych ilustracji i rycin historycznych,
  • szczegółowe informacje dotyczące ponad 100 osób, które miały duży wkład w rozwój firmy,
  • pasjonującą historię miejscowości Vantaa, rodzinnego miasteczka Tikkurili, które rosło i rozwijało się wraz z firmą,
  • ciekawostki dotyczące rozwoju branży malarskiej (jak na przykład historię powstania wałka malarskiego),
  • rozdział o powstaniu oddziału w Polsce.

Opowiedziana z wprawą historia Tikkurili wciąga i inspiruje, a Paweł Tkaczyk z pewnością włączyłby ją do kanonu „storytellingu” marek. Chcecie sprawdzić? Przeczytajcie sami!

Książkę można zamówić kontaktując się Panią Arja Schadewitz wysyłając maila (imie.nazwisko@tikkurila.com).

 

tikkurila 150 paint stories cover2