a
kontakt z nami: 785 366 475 redakcja: redakcja@rynekfarb.pl reklama: ad@rynekfarb.pl
Profesjonalnefarby.net
Rynek FarbFarby przemysłoweNowy rekord prędkości? Tylko z farbami AkzoNobel!

Nowy rekord prędkości? Tylko z farbami AkzoNobel!

Studenci z holenderskiego zespołu Dutch Human Power Team znów spróbują pobić rekord prędkości na pojeździe napędzanym siłą ludzką! I po raz kolejny ich marzenie pomoże im spełnić AkzoNobel.

rekord prędkości AkzoNobel

Studenci z Holandii zamierzają po raz drugi pobić rekord prędkości na superszybkim rowerze pokrytym m.in. farbami AkzoNobel. Fot. JonathanCohen / Foter.com / CC BY-NC 2.0

W ubiegłym roku im się udało – na rowerze VeloX3 rozpędzili się do prędkości 133,78 km/h, ustanawiając tym samym nowy rekord świata! Tym razem poprzeczkę stawiają sobie jeszcze wyżej – chcą poprawić własny rekord i jednocześnie ustanowić nowy, w kategorii kobiet.

Ambitny zespół tworzą młodzi inżynierowie z Delft University of Technology (TU Delft) oraz VU University Amsterdam. Ich nowy, udoskonalony pojazd, rower VeloX-IV, podobnie jak VeloX3 pokryty zostanie farbami marki Sikkens od AkzoNobel. Wytrzymałe i ultralekkie powłoki znacząco poprawiają aerodynamikę pojazdu. Dodatkowo wykorzystany zostanie nowy lakier opracowany przy okazji współpracy z zespołem McLaren Mercedes startującym w wyścigach Formuły 1.

W tym roku rower będzie miał dwóch pilotów – jednym z nich będzie Rik Houwers, drugim zaś rowerzystka Christien Veelenturf. W ten sposób Human Power Team zamierza pobić również rekord prędkości kobiet.

Prezes AkzoNobel Ton Büchner, który jest również absolwentem TU Delft, bardzo ciepło wypowiada się o ambitnym młodym zespole. Podkreśla, jak ważne dla firmy jest wprowadzanie innowacji, rozwijanie talentów i wspieranie tak niezwykłych projektów. To również możliwość przetestowania produktów koncernu w naprawdę ekstremalnych warunkach. Z podobnych pobudek zresztą koncern wspiera zespół Nuon Solar Team, startujący w wyścigu samochodów zasilanych energią słoneczną World Solar Challenge. Prędkość się liczy!

VeloX-IV jest o 10% krótszy niż jego poprzednik i już wykazuje o 20% mniejszy opór aerodynamiczny. A zostało jeszcze kilka miesięcy na udoskonalenia – wyścig World Human Powered Speed Challenge w Nevadzie, w trakcie którego studenci zamierzają pobić nowy rekord, odbędzie się we wrześniu tego roku.

Źródło: AkzoNobel