REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Jak wieczorne niebo – Kolor Roku 2020 Pantone

Rok 2020 według Pantone będzie w odcieniu blue. Classic Blue. Najbardziej wpływowy ośrodek na świecie zajmujący się kolorem postawił tym razem na ponadczasową opcję, „elegancką w swojej prostocie”.

Kolor Roku 2020 Pantone

Fot. arch. Pantone

Classic Blue, czyli Pantone 19-4052, odpowiada na naszą potrzebę stabilnego gruntu pod nogami w czasach, gdy wchodzimy w nową erę – wyjaśniają eksperci firmy. W dobie szybko rozwijającej się technologii pociągają nas szczerze, uczciwe odcienie, zapewniające nam poczucie bezpieczeństwa.

Kolor wieczornego nieba

Jak komentuje Leatrice Eiseman, dyrektor wykonawcza Pantone Color Institute:

Żyjemy w czasach, które wymagają zaufania i wiary. Stąd wybór Classic Blue – koloru, który wyraża stałość i pewność. To odcień niebieskiego, na którym zawsze możemy polegać.

Eiseman dodaje, że odcień nieprzypadkowo przywodzi skojarzenia z rozległym i nieskończonym wieczornym niebem – motywuje nas tym samym do myślenia szerzej i głębiej, sięgania wzrokiem poza to, co oczywiste, komunikowania się. Według Pantone kolor ten jest postrzegany jako nieagresywny, wprowadzający nastrój spokoju i równowagi.

Pantone kształtuje różne branże

Jak dodaje dyrektor wykonawcza Pantone, Kolor Roku Pantone podkreśla związek między trendami kolorystycznymi oraz tym, co dzieje się aktualnie na świecie. Jest odpowiedzią na to, czego potrzebują w danym momencie ludzie. Według Eiseman:

Ponieważ społeczeństwo coraz częściej traktuje kolor jako kluczową formę komunikacji, a także sposób na wyrażenie myśli i emocji, projektanci i marki powinni wykorzystywać go, by angażować i łączyć.

Kolor Roku Pantone już od ponad 20 lat wywiera ogromny wpływ na projektowanie oraz decyzje zakupowe klientów w takich branżach jak moda, wystrój wnętrz, design przemysłowy, przemysł opakowaniowy czy grafika. Również producenci farb zdają sobie sprawę z jego znaczenia, wprowadzając go do swoich palet (jak choćby w ubiegłym roku Grupa ICA).

Źródło: Pantone

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
100%
0%
Ocen: 1
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA