REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Farby wodorozcieńczalne do 2022 roku – raport Grand View Research

Zgodnie z najnowszymi badaniami przeprowadzonymi przez firmę Grand View Research rynek farb wodorozcieńczalnych powinien uzyskać do 2022 roku zyski finansowe rzędu 146,11 miliardów dolarów.

fot. Hoda Bogdan (fotolia.pl)

fot. Hoda Bogdan (fotolia.pl)

Azja się rozbudowuje

 Według prognoz na następne siedem lat rozwijające się gospodarki Azji i Pacyfiku oraz Bliskiego Wschodu będą miały największy wpływ na wzrost znaczenia rynku farb wodorozcieńczalnych. Zapotrzebowanie w tych regionach rośnie głównie za sprawą intensywnego rozwoju budownictwa. Farby wodne wykorzystywane są tam przede wszystkim jako produkty dekoracyjne do ścian zewnętrznych i wewnętrznych oraz do malowania stolarki drzwiowej i okiennej.

Do większego zapotrzebowania na ten rodzaj farb i lakierów przyczynił się również rozwijający się przemysł motoryzacyjny w krajach takich jak Indie, Chiny, Tajlandia, Indonezja i Meksyk. Ponadto na całym świecie coraz częściej wprowadzane są rygorystyczne przepisy ograniczające stosowanie produktów rozpuszczalnikowych, co sprzyja sprzedaży alternatywnych farb wodorozcieńczalnych.

Największy udział – farby akrylowe

Według badań w przypadku farb wodnych jako spoiwo dominuje akrylan – w roku 2014 produkty akrylowe stanowiły aż 80% rynku. Niski koszt produkcji przyczynił się do wykorzystania lakierów akrylowych również w branży samochodowej. Szacuje się jednak, iż do roku 2022 najszybciej rósł będzie (7,5% w skali roku) udział farb wodorozcieńczalnych na bazie poliuretanu, który wyróżnia się wśród żywic bardzo dobrymi właściwościami.

Raport przeprowadzony przez Grand View Research doskonale ukazuje, które składniki dominują i będą wiodły prym przy produkcji farb wodorozcieńczalnych, jakie branże i firmy najczęściej je wykorzystują oraz które regiony świata korzystają z nich w największej ilości.

Najważniejsze informacje zawarte w raporcie:

  • Podczas gdy w roku 2014 światowe zapotrzebowanie na farby wodorozcieńczalne wynosiło 20,54 mln ton, do roku 2022 ma ono już wzrosnąć do 32,71 mln ton. Oznacza to, że w latach 2015-2022 będzie rosło w tempie 6,0% rocznie.
  • Największym sektorem wykorzystania w 2014 była architektura, której przypadło 86,5% światowej produkcji farb wodorozcieńczalnych. Najszybciej rozwijać się będzie jednak branża samochodowa OEM, której udział w rynku w latach 2015-2022 rósł będzie w tempie 8,1% rocznie.
  • Region, który pochłania najwięcej farb wodnych to Europa – w roku 2014 przypadło jej 38,6% światowego zużycia tego typu farb. Coraz bardziej rygorystyczne przepisy ograniczające stosowanie produktów rozpuszczalnikowych wprowadzane w krajach UE prawdopodobnie jeszcze przyspieszą rozwój rynku.
  • Mimo to jednak najszybciej rozwijającym się regionem będzie Azja i Pacyfik – jak zapowiadają eksperci, w okresie 2015-2022 tamtejszy rynek rósł będzie w tempie 7,9% na rok. Rozwój ten jest napędzany przede wszystkim przez rozbudowę infrastruktury w Indiach, Chinach i Indonezji. Zgodnie z prognozami do roku 2022 Azja prześcignie Europę i stanie się największym konsumentem farb wodorozcieńczalnych na świecie.
  • Rynek zdominowany jest przez duże, międzynarodowe firmy. Są to przede wszystkim BASF, Berger Paints India, Kansai Paint, Axalta Coating Systems oraz Nippon Paint. Mniej znaczący, ale również ważni gracze na rynku to RPM International, PPG Industries, AkzoNobel, Valspar, Sherwin-Williams oraz Tikkurila.

Źródło: Grand View Research

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
100%
0%
Ocen: 2
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA