REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

AkzoNobel sprzedaje sklepy firmowe w Niemczech

Koncern AkzoNobel ogłosił, że zrzeknie się swoich firmowych sklepów z farbami dekoracyjnymi w Niemczech na rzecz niezależnych dystrybutorów. Zarząd podjął taką decyzję, aby móc rozszerzyć sieć dystrybucyjną firmy oraz więcej uwagi i zasobów poświęcić promocji.

AkzoNobel

fot. arch. AkzoNobel

O podjętym kroku mówi Ruud Joosten, członek zarządu AkzoNobel stojący na czele sektora Decorative Paints:

Zmieniamy strategię marketingową, aby móc lepiej zorganizować promocję i dystrybucję naszych farb marki Sikkens, Herbol i Consolan. Jest to część generalnego planu, który ma zwiększyć efektywność i opłacalność naszych działań na terenie Niemiec.

AkzoNobel ma silną pozycję na rynku niemieckim. Sektory Decorative Paints, Performance Coatings i Specialty Chemicals posiadają w kraju naszych zachodnich sąsiadów 17 zakładów produkcyjnych i osiem biur. Zatrudniają tam około 3900 osób i osiągają roczny dochód ze sprzedaży na poziomie 1,3 mld euro (wyniki z roku 2012). Jeśli chodzi o sklepy firmowe z farbami dekoracyjnymi, jest ich obecnie na terenie Niemiec 72 i pracuje w nich ok. 950 osób.

Dlaczego pozbycie się swoich sklepów ma usprawnić organizację sprzedaży farb AkzoNobel? Ponieważ dzięki temu posunięciu firma może skorzystać z różnych dróg dystrybucji i wybrać te najbardziej opłacalne, nie poświęcając wysiłku na zarządzanie własnymi sklepami. Koncern zamierza nawiązać ścisłą współpracę zarówno z przyszłymi nabywcami jego placówek, jak i innymi niezależnymi dystrybutorami.

Nic dziwnego, że AkzoNobel dba o efektywną dystrybucję właśnie w Niemczech – to dla firmy bardzo ważny rynek. Świadczą o tym m.in. transakcje przeprowadzone w ostatnich latach (przejęcie niemieckiej firmy Schramm w 2011, Lindgens Metal Decorating Coatings w 2010, Rohm & Haas podlegającej Dow Chemicals w 2010 czy LII Europe w 2009), a także miliony euro przeznaczane na nowe technologie w zakładzie we Frankfurcie.

Jak mówi Werner Fuhrmann, szef sektora Specialty Chemicals, zmiany związane z dystrybucją pozwolą koncernowi AkzoNobel zwiększyć efektywność działania i konkurencyjność na terenie Niemiec, przyczyniając się do komercyjnego sukcesu.

Źródło: AkzoNobel

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
50%
50%
Ocen: 0
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA