Farby jednego z japońskich producentów zostały zastosowane do zabezpieczenia luksusowego statku rejsowego Riviera. Statek należy do linii Oceania Cruises, podlegających Norwegian Cruise Line Holdings (NCLH).
Na statku Riviera wykorzystano wolną od biocydów, samopolerującą farbę Aquaterras marki Nippon Paint Marine. Wybór powłoki poprzedziły testy na statkach NCLH, przeprowadzone jeszcze przed pandemią.
Dwa lata ekspozycji
Po dwóch latach ekspozycji na statyczne warunki w środowisku sprzyjającym porastaniu farby japońskiego producenta okazały się skutecznie chronić powierzchnię kadłuba. Powłoka zaaplikowana została na statku Riviera w stoczni Chantiers Naval de Marseille. Jak mówi John Drew, dyrektor Nippon Paint Marine Europe:
Jesteśmy dumni, że spółka Norwegian Cruise Line Holdings wybrała Nippon Paint Marine jako głównego dostawcę powłok podwodnych na swoich statkach. Jako lider na rynku, NCLH oczywiście wymaga najefektywniejszych rozwiązań, by uzyskać największą wydajność operacyjną, zredukować zużycie paliwa i związane z tym koszty, realizując przy tym swoje cele środowiskowe.
Chropowatość powierzchni kadłuba, zmierzona po aplikacji farby Aquaterras była bardzo niska – wynosiła 40 µm. Dzięki temu znacząco zredukowane zostaje tarcie między kadłubem a wodą, co pozwala ograniczyć zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla. Skuteczna ochrona przed porastaniem jest również szczególnie ważna z punktu widzenia równowagi w środowisku morskim i migracji inwazyjnych gatunków.
Dziesięć lat współpracy
Zastosowanie farb Nippon Paint na statku Riviera to zwieńczenie długiego procesu. Japoński producent współpracuje z NCLH już od ponad dziesięciu lat, by móc dostarczać rozwiązania przeciwporostowe dla statków linii Norwegian Cruise Line, Oceania Cruises i Regent Seven Seas Cruises.
Źródło: Nippon Paint, coatingsworld.com