REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Monumental Art – ze smartfonem wśród murali

Tegoroczna edycja festiwalu Monumental Art w Gdańsku miała silne wsparcie mediów społecznościowych. Organizator, Instytut Kultury Miejskiej, zaprosił na specjalny spacer, w trakcie którego entuzjaści fotografii mobilnej opublikowali ponad 200 zdjęć z tagiem #monumentalart.

Monumental Art

Fot. Murale Gdańsk Zaspa

Monumental Art

Mobilna fotografia staje się coraz popularniejsza. Fot. j0sh (www.pixael.com) / Foter.com / CC BY 2.0

Nowoczesne technologie, urządzenia mobilne, praktyczne aplikacje oraz media społecznościowe są coraz bardziej obecne w naszym życiu. Można się od nich odżegnywać, kręcić nosem i marudzić, ale można również je zaakceptować i z pożytkiem wykorzystać. Tak właśnie zrobił gdański Instytut Kultury Miejskiej, który ze święta sztuki ulicznej, jakim jest Festiwal Monumental Art, uczynił również święto mediów społecznościowych. Dotarł w ten sposób do większej liczby odbiorców i zyskał ogromne zainteresowanie.

Zwiedzali, fotografowali, tagowali

Tegoroczna, 6. edycja Festiwalu na gdańskim osiedlu Zaspa miała miejsce w dniach 1-11 lipca 2014. Towarzyszyło jej niezwykłe wydarzenie – Instameet, czyli spacer śladami powstających murali połączony z ich fotografowaniem przy pomocy urządzeń mobilnych oraz publikowaniem ze specjalnym hashtagiem #monumentalart lub #muralegdanskzaspa na Facebooku, Instagramie lub Twitterze. Dzięki powstałej w 2013 roku liście Murale Gdańsk Zaspa można było również meldować się w aplikacji Foursquare.

Na spacerze w dniu 9 lipca stawiło się około 50 osób, które w ciągu dwóch godzin opublikowały na Instagramie ponad 200 zdjęć. Większość uczestników to członkowie grupy „Instagramers Gdańsk Sopot and Gdynia”, która skupia fanów portalu Instagram w Trójmieściu. Działa ona od niedawna, bo zaledwie od kilku miesięcy, ale już zdążyła zorganizować około 12 „instagramowych” spotkań. Są one okazją do nawiązania nowych znajomości oraz oczywiście świetnej zabawy.

Nagrody przygotowane przez Organizatora.
Fot. Instytut Kultury Miejskiej

Nie było cię? Nie wszystko stracone!

Najaktywniejsi uczestnicy Instameetu oraz autorzy najlepszych zdjęć nawiązujących do hasła przewodniego festiwalu „Droga jest szczęściem” zostali nagrodzeni festiwalowymi gadżetami. Wszystkie powstałe w ramach spaceru zdjęcia zebrano natomiast na dedykowanym tagboardzie. Powstała również obrazkowa historia całego wydarzenia na Storify.

Dowiedziałeś się o festiwalu zbyt późno? Żałujesz, że cię tam nie było? Nic straconego! Jeszcze przez całe wakacje organizowane są spacery śladami powstałych murali. Wycieczki w towarzystwie lokalnego przewodnika są bezpłatne i można się na nie zapisywać w Punkcie Informacji Kulturalnej, e-mailowo lub telefonicznie – wszystkie potrzebne informacje znaleźć można na stronie internetowej Murale Gdańsk Zaspa. Ci zaś, którzy wolą zwiedzać trasę samodzielnie, mogą odebrać mapę w Punkcie, pobrać ją ze strony internetowej lub skorzystać z aplikacji Foursquare. Zapraszamy!

Związane linki:
Strona internetowa Murale Gdańska Zaspa
Mapa autorstwa Jacka Orłowskiego
Facebook
Instagram
Tagboard ze zdjęciami z wydarzenia
Foursquare

Źródło: Magazyn Online Marketing

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
100%
0%
Ocen: 1
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA