REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Białe samochody najpopularniejsze

Firma PPG, dbając o zaspokojenie potrzeb swoich klientów również w zakresie kolorystyki, gromadzi informacje na temat najpopularniejszych na świecie kolorów pokryć motoryzacyjnych. Oto wyniki jej badań.

Zgodnie z informacjami PPG Industries najpopularniejszym kolorem samochodów na świecie jest obecnie biel. Około 21% wszystkich modeli z roku 2011 to właśnie auta białe. Na drugim miejscu zaś uplasowały się ex aequo srebrny i czarny (20%).

 Choć ogólne tendencje są na całym świecie podobne, występują drobne różnice w preferencjach kolorystycznych w zależności od kontynentu. W Ameryce Północnej dominował biały (20%), a następnie srebrny (19%) i czarny (18%). Na czwartym miejscu znalazł się szary (15%), na piątym – czerwony i niebieski (po 9%), na szóstym naturalne barwy w rodzaju brązu, złota, żółci czy pomarańczy (7%) oraz zielony (też 7%), zaś pozostały 1% to inne, niszowe kolory. W Europie z kolei najpopularniejszy, i to zdecydowanie, był czarny (26%), a dopiero kilka procent za nim uplasowały się biały (19%), srebrny (16%) i szary (15%), następnie niebieski (9%), czerwony (7%), naturalne barwy (5%), zielony (2%) i inne kolory (1%). W rejonie Azji i Pacyfiku wygrywa natomiast srebrny (25%), zaraz za nim jednak jest biały (23%), a następnie czarny (17%), czerwony (10%). Zaskakująco mało w krajach azjatyckich jest za to samochodów szarych (8%). Jeszcze niżej plasują się niebieski (7%), naturalne kolory (7%), zielony (2%) oraz inne (1%).

 PPG bezustannie zbiera opinie klientów o tym jak dużą wagę przywiązują do koloru samochodu podczas jego kupna. To właśnie na podstawie uzyskanych odpowiedzi wnioskują, że „zabawa” z kolorami może przynieść im wymierne korzyści. Okazuje się bowiem, że aż 48% respondentów przyznaje, że wybiera różnego rodzaju produkty w zależności od barwy, dla 77% stanowił on kryterium kupna samochodu, zaś 30% podkreśliło że to ważne kryterium. 31% jest w stanie zapłacić więcej za barwę, która odpowiada ich osobowości, zaś nabywcy samochodów luksusowych, sportowych lub sportowo-użytkowych są w stanie dorzucić za to nawet bardzo dużą sumę. 40% deklaruje, że zależy im na szerszej palecie kolorów do wyboru.

 Właśnie dlatego koncern poświęca tak dużo uwagi badaniom i przewidywaniu tendencji w wyborze kolorów – wyjaśnia Jane Harrington, manager PPG zajmująca się kolorystyką. Ponadto firma stale pracuje nad nowymi technologiami wytwarzania farb, tak by zapewniały samochodom lepszy wygląd i pomogły ich producentom wyróżnić się na rynku wśród innych marek. Przykładem rozwiązania, które cieszy się obecnie sporym zainteresowaniem, są matowe pokrycia wierzchnie. W przeciwieństwie do tradycyjnych farb w niewielkim stopniu odbijają one światło, nadając samochodowi nowoczesny wygląd i kształt. Szczególnie popularne jest stosowanie takich pokryć na samochodach typu premium sedan, sportowych lub edycjach limitowanych.

arch. PPG

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
50%
50%
Ocen: 0
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA