a
kontakt z nami: 785 366 475 redakcja: redakcja@rynekfarb.pl reklama: ad@rynekfarb.pl
Profesjonalnefarby.net
Rynek FarbFarby dekoracyjneAkzoNobel – wyniki za rok 2014

AkzoNobel – wyniki za rok 2014

Przychody ze sprzedaży koncernu AkzoNobel wciąż spadają, pojawiło się jednak światełko w tunelu. Pozytywny wskaźnik rentowności sprzedaży daje nadzieję na to, że firma wkrótce na dobre dźwignie się z kryzysu.

AkzoNobel

Fot. arch. AkzoNobel

Przychody AkzoNobel za rok 2014 ukształtowały się na poziomie 14,3 mln €, co oznacza spadek o 2% w stosunku do roku poprzedniego. O 3% wzrósł za to zysk operacyjny (987 mln €), poprawił się także wskaźnik rentowności sprzedaży (ROS) – wyniósł 7,5% (podczas gdy w 2013 – 6,1%).

Jak zauważa prezes Ton Büchner, 2014 był rokiem wyzwań. Negatywne efekty walutowe, zastój ekonomiczny w Europie, wolniejsze tempo rozwoju niektórych krajów Azji i Ameryki Łacińskiej oraz oszustwo, którego dopuszczono się na jednym z oddziałów amerykańskich firmy (i związane z tym wysokie koszty dodatkowe w całym roku – aż 85 mln €) – to wszystko nie sprzyjało realizacji postawionych celów.

W sektorze Decorative Paints przychody spadły o 6%, w Performance Coatings pozostały na poziomie zeszłorocznym, w Specialty Chemicals zmalały o 1%. W samym IV kwartale roku przychody wzrosły o 1%.

Zgodnie ze słowami zarządu sytuacja koncernu w roku 2015 będzie w dużej mierze zależała od cen surowców. Fakt jednak, że udało się odwrócić tendencję spadkową i zwiększyć zysk w minionym roku, daje nadzieję, że wkrótce AkzoNobel na dobre stanie na nogi.

Szczegółowe wyniki finansowe znaleźć można na stronie koncernu.

Źródło: AkzoNobel