Rynek FarbRouge Flamme – nowy kolor Renault Clio

Rouge Flamme – nowy kolor Renault Clio

 

Trendy w kolorystyce obejmują rosnącą popularność powłok 3-warstwowych. Przykładami takich kolorów są Rosso Competizione dla modelu Giulietta marki Alfa Romeo, czy ostatnio wprowadzony przez francuski koncern Renault kolor wyrazistej czerwieni Rouge Flamme, opracowany wyłącznie dla modelu Clio IV.

Jak zawsze w przypadku wprowadzenia przez producenta samochodów nowego odcienia koloru, lakiernicy są poddawani próbie. Muszą bowiem być gotowi na dokonanie renowacji auta w nowym kolorze, a w przypadku tzw. kolorów specjalnych z efektem, powłok 3-warstwowych, zadanie to może przysporzyć trudności oraz zająć mnóstwo cennego czasu.

Świadomi tego faktu, Doradcy Techniczni marki Standox przygotowali dla swoich klientów proces naprawy koloru Rouge Flamme.

Aplikacja  zakłada użycie barwionego lakieru bezbarwnego i  składa się z następujących procesów:

Warstwa 1 – Wypełniacz Standox VOC Filler
Warstwa 2 – Lakier bazowy Standoblue lub Standohyd
Warstwa 3 – Barwiony lakier bezbarwny VOC Xtra
Warstwa 4 – Lakier bezbarwny VOC Xtra

W procesie naprawy powłoki w kolorze Rouge Flamme wymagane jest użycie dwóch specjalnych dodatków do lakieru bezbarwnego – Standox Clearcoat Additives :

  • Transparent Red
  • Light Red

 

W celu uzyskania pożądanego efektu koloru należy wykonać natryski próbne aplikując różną ilość warstw barwionego lakieru bezbarwnego na karty testowe. Przygotowane w ten sposób wzorce porównujemy z oryginalnym kolorem  karoserii naprawianego pojazdu, aby wybrać najlepiej dopasowany odcień koloru.

Marka Standox rekomenduje dwa procesy naprawy:

A.  Naprawa całego elementu i/lub części zamiennych

B.  Cieniowanie w obrębie  elementu lub / elementu sąsiadującego

Opis procesu naprawy całego elementu i/lub części zamiennych koloru Rouge Flamme:      

  1. Przygotowanie i oczyszczenie powierzchni jak przy standardowej naprawie.
  2. Maskowanie elementów sąsiadujących.
  3. Przygotowanie lakieru bazowego Standoblue lub Standohyd, zgodnie z kartą danych techniczncych TDS.
  4. Aplikacja lakieru bazowego do osiągnięcia pełnego krycia.
  5. Czas odparowania lakieru bazowego. 
  6. Przygotowanie barwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack, zgodnie z kartą danych technicznych TDS.
  7. Aplikacja właściwej ilości  warstw lakieru bezbarwnego , zgodnie z przygotowaną uprzednio kartą natrysku próbnego.
  8. Aplikacja barwionego lakieru bezbarwnego powinna przebiegać dokładnie jak dokonana na wybranej karcie próbnej.
  9. Czas schnięcia lakieru bezbarwnego, zgodnie z kartą TDS.
  10. Usunięcie maskowania w celu weryfikacji dopasowania koloru.
  11. W przypadku satysfakcjonującego koloru, usunięcie maskowania sąsiadującego elementu. Następnie szlifowanie naprawianego elementu przy użyciu P1000, aplikacja kolejnej warstwy lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack  (nie barwionego!)
  12. W przypadku niesatysfakcjonującego koloru, usunięcie maskowania sąsiadującego elementu. Szlifowanie naprawianego elementu przy użyciu P1000, a następnie aplikacja kolejnej 1/2 warstwy barwionego lakieru bezbarwnego VOC Xtra Klarlack.
  13. Czas odparowania. Aplikacja warstwy lakieru bezbarwnego VOC Xtra  Klarlack (nie barwionego!)

 

Standox – Sztuka lakierowania.