Według najnowszych danych rynek produktów lakierniczych odnotowuje rekordowe wzrosty i nic nie wskazuje, aby się to zmieniło w najbliższych latach. Nieustanie wzrasta ilość sprzedawanych samochodów w Polsce ogromna ilość samochodów jest zamawiana przez floty firmowe, ale też co roku ok. 100 tys Polaków kupuje nowe samochody do swoich celów prywatnych.
Dużo większy jest jednak rynek z używanymi samochodami. Dzięki otwartości granic sprowadza się ogromne ilości samochodów od naszych sąsiadów, często są to pojazdy powypadkowe. Taki stan rzeczy powoduje zwiększone zapotrzebowanie na naprawy – najlepiej szybkie i tanie. Naprawy powłok nie zawsze związane z uszkodzeniami samochodu, niekiedy zależy nam po prostu na zmianie koloru nadwozia. Lakierowanie całopojazdowe to kosztowne przedsięwzięcie – mniej ze względu na cenę materiałów, tylko ze względu na czas i ilość włożonej pracy. Samo przygotowanie powierzchni w technologii standardowej zajmowało by bardzo dużo czasu.
Rys. Rewolucyjna propozycja Multichem
Co to podkład Sealer?
Producenci lakierów renowacyjnych w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku wprowadzili na rynek specjalny rodzaj podkładu izolującego o dużej przyczepności. Jest to produkt, który można aplikować bezpośrednio na starą powłokę lakierniczą bez czasochłonnego procesu jakim jest szlifowanie. Dzięki aplikacji Sealera uzyskuje się warstwę izolująca pozwalająca doskonale związać nowe warstwy lakieru z podłożem. Dzięki stosowaniu tego produktu możemy zmienić kolor samochodu w trakcie jednej operacji lakierowania. Zazwyczaj podkład jest transparentny a co za tym idzie nie tworzy tzw. „odkurzu”, który może być widoczny na brzegach lakierowania w miejscach trudno dostępnych. Dzięki czemu oszczędzamy czas na maskowanie i oklejanie elementów. Wybrane rodzaje podkładów można wstępnie zabarwić (np. CP 363 Multisealer marki Profix). W tym przypadku przy trudno kryjących kolorach można dodać lakieru bazowego Aqua 2G lub akrylowego Acryl w ilości 5% do mieszanki.
Jak stosować?
Zacznijmy od oceny powierzchni lakierowanej. Jeśli po dokładnym umyciu samochodu nie ma widocznych ubytków w karoserii tzw. rdzy czy zarysowań i wgnieceń mamy zielone światło do zastosowanie podkładu. Bardzo ważnym elementem jest usunięcie z powierzchni wszelkiego rodzaju wosków, powłok ceramicznych czy teflonowych. Pierwszym etapem, który wpływa na przyczepność za każdym razem i wszystkim znanym jest odtłuszczanie powierzchni. Dzięki temu unikamy podstawowych wad lakierniczych które zniwelują nasz efekt końcowy. Na tak przygotowaną powierzchnie możemy nakładać podkład Sealer stosując jedną warstwę następnie w metodzie „mokro w mokro” nakładamy powłokę barwną. Na tym etapie panuje dowolność stosowania lakieru bądź to bazowy 1K lub akrylowy 2K.
Gdzie stosować?
Powszechne stosowanie tego typu podkładu można zauważyć przy zmianie kolorystyki flot samochodów. Wtedy niezbędna jest szybka i dokładna akcja lakierowania którą znacznie ułatwia zastosowanie podkładu izolującego.
Kolejnym rodzajem naprawy lakierniczej w której można stosować ten podkład jest sprzęt ciężki wykorzystywany w rożnych dziedzinach życia. Malowanie ciągnika lub koparki jest bardzo ciężkie i czasochłonne z powodu elementów które ciężko szlifować, dzięki zastosowaniu znacznie ułatwiamy sobie prace otrzymując idealny efekt.
Sealer jest często podkładem spełniającym wysokie wymagania ochrony środowiska (np. CP 363 Multiseler), jest bezchromianowy i bezołowiowy. Ten nowoczesny podkład mokro na mokro ma też właściwości antykorozyjne, dlatego zabezpieczamy samochód przed działaniem korozji na nasz samochód.