Oddziaływanie na zmysł wzroku jest skuteczną metodą przyciągnięcia uwagi klientów. Doskonale zdają sobie z tego sprawę producenci samochodów, dla których kolor stał się obok nowej linii i wyposażenia zasadniczym elementem designu nowo wprowadzanych modeli.
Rolą koloru jest nie tylko zainteresowanie nowym autem i wzbudzenie pożądania (psychologiczne własności koloru), ale również wykreowanie określonego wizerunku (zielony – ekologiczny), czy utożsamianie z grupą docelową (kolory kobiece, męskie). Ten sam model samochodu stymuluje różne doznania. Przykładem może być Fiat 500 w wersji sportowej (kolor czarny z elementami czerwieni) oraz cukierkowej (kolor różowy).
Producenci samochodów prześcigają się w oferowaniu coraz ciekawszych efektów kolorystycznych pozwalających kierowcom na wyróżnienie się na drodze oraz wzbudzenie określonych emocji u innych uczestników ruchu drogowego.
Dla warsztatów lakierniczych różnorodność i złożoność kolorów pojawiających się na karoseriach aut oznacza nowe wyzwania. Uważana za bardziej pracochłonną i trudniejszą od standardowej, naprawa kolorów specjalnych również wiąże się z większymi kosztami dla lakierni wynikającymi koniecznością zakupu specjalnych produktów – dodatków do lakierów bezbarwnych. Często są one stosowane jedynie w niewielkiej ilości do wykonania tylko jednego, rzadkiego koloru.
Marka Standox oferuje swoim Klientom rozwiązanie pozwalające zoptymalizować koszty inwestycji produktowych, ponoszonych przez warsztaty lakiernicze, rozszerzając ofertę o siedem dodatków do lakierów bezbarwnych w ekonomicznych, 100-mililitrowych opakowaniach – zastępujących dotychczasowe – pięć razy większe 500-mililitrowe.
Nazwy dodatków: KA670 Magenta, KA671 Red, KA672 Maron, KA673 Light Red, KA674 Transparent Red, KA675 Blue and KA676 Brilliant Red.
Więcej na www.standox.pl