Rynek FarbLepszy od oryginału – renowacja oldtimerów

Lepszy od oryginału – renowacja oldtimerów

Nowoczesne systemy lakiernicze również do renowacji oldtimerów.

Nostalgia nie zawsze jest dobrym doradcą przy renowacji powłoki lakierowej oldtimerów. Nie tylko ze względu na fakt, że stosowanie lakierów na bazie rozpuszczalnika jest obecnie w wielu krajach zakazane, ale przede wszystkim dlatego, że najlepszą ochronę przed korozją oraz idealny wygląd powłoki zapewniają nowoczesne systemy lakiernicze.

Od stycznia 2007 r. wszystkie lakiery renowacyjne w UE muszą być zgodne z dyrektywą o Lotnych Związkach Organicznych (LZO). Prawo dopuszcza wyjątki jedynie w przypadku zabytkowych pojazdów o szczególnej wartości historycznej i kulturalnej, zaprojektowanych przez konkretne przedsiębiorstwa. Ponadto, dyrektywa LZO podaje surowe ograniczenia precyzując procent zawartych komponentów organicznych, które mogą być wyemitowane podczas procesu lakierowania.

Z tego względu lakier bazowy Standohyd oraz lakiery bezbarwne LZO marki Standox uchodzą za wybór numer 1 również w przypadku naprawy renowacyjnej oldtimerów.

Części zamienne nie czynią przecież z oryginału kopii. Dotyczy to nie tylko nowych wycieraczek, ale też renowacji powłoki. Części oryginalne też z czasem ulegają zmianie. Jednakże wciąż zdarzają się klienci, którzy proszą o wykonanie naprawy renowacyjnej możliwie najbardziej podobnymi produktami, jakimi była oryginalnie polakierowana powłoka auta, np. lakierami nitrocelulozowymi. Sądzą, że nowoczesne lakiery wodne sprawią, że samochód utraci swój urok, a jego wartość spadnie. Obawiają się również, że powierzchnia, nawet polerowana z pasją, straci swój dawny blask. Dlatego lakiernicy często przed naprawą oldtimerów wyjaśniają, że w przypadku zastosowania produktów marki Standox ich obawy są bezpodstawne.

Wodorozcieńczalny lakier bazowy Standoblue w połączeniu z lakierami bezbarwnymi LZO Standocryl tworzy przyjazny dla środowiska, wysokiej jakości, 2-warstwowy system lakierów renowacyjnych.

Lakier bazowy Standohyd natomiast opiera się na 80 pigmentach, które mogą być użyte do precyzyjnego odtworzenia ponad dziesięciu tysięcy kolorów standardowych, metalicznych i perłowych. System zawiera zarówno kolory nowe, jak i te stosowane dekady temu. Pod względem technologicznym, lakiery bazowe Standoblue są o wiele lepsze od lakierów używanych za czasów oldtimerów, a ich specjalny skład pigmentów zapewnia wysoką dokładność koloru.

Miłośnicy samochodów zabytkowych przywiązują dużą wagę do tego, by zbliżyć się tak blisko, jak to możliwe do oryginalnych detali auta. Dlatego, gdy dochodzi do ich naprawy, często wybierają tak typową niegdyś renowację 1-warstwową o wiele częściej niż posiadacze nowoczesnych samochodów.

Dla takich klientów atrakcyjną alternatywą jest lakier Standocryl LZO marki Standox. System lakieru nawierzchniowego 2K w szczególności idealnie nadaje się do odcieni zielonch, beżowych oraz niebieskich. System składa się z 23 kolorów opartych na nowoczesnych pigmentach i technologii żywicy, która pozwala na spełnienie najwyższych standardów pod względem jakości i wyglądu powłoki. Tyczy się to również specjalnej patyny powłok historycznych. Przy pomocy lakierów matowych oraz technik szlifownia, nawet wypłowiały połysk starej powłoki lakierowej może zostać odtworzony. Wymaga to jednak sporej wiedzy, doświadczenia oraz wprawnego oka specjalisty.

Podsumowując, w przypadku naprawy oldtimerów należy uwzględniać obecne standardy technologiczne i środowiskowe. Lakiery renowacyjne marki Standox umożliwiają z jednej strony zaspokojenie wysokich oczekiwań klientów, z drugiej zaś przestrzeganie surowego prawa środowiskowego oraz innych regulacji prawnych.

Więcej informacji znaleźć można na stronie internetowej marki Standox, w zakładce poświęconej technologii Standoblue oraz w broszurze:

Standoblue – Technologia stworzona dla Ciebie.