Rynek Farb10 najciekawszych obiektów mostowych na świecie wg. Jotun Polska

10 najciekawszych obiektów mostowych na świecie wg. Jotun Polska

Wprowadzenie:

Intensywny rozwój technologii pozwala z roku na rok , na coraz śmielsze działania inwestycyjne związane z budową obiektów mostowych. Przy wykorzystaniu współczesnej myśli i materiałów, realizowane są prace związane z nowymi projektami, ale także te, które dotyczą modernizacji istniejących obiektów mostowych. Przygotowaliśmy subiektywne zestawienie 10 najciekawszych konstrukcji mostowych.Firma Jotun jest bardzo dobrze znana i postrzegana na naszym rynku od wielu lat. Początki marki Jotun sięgają roku 1920, kiedy to założyciel firmy Odd Gledtisch, senior, otworzył w Sandefjord sklep z farbami dla okrętownictwa. Pierwsza fabryka farb Jotun rozpoczęła produkcję w marcu 1926 r. Obecnie Grupa Jotun jest przodującym dostawcą farb ciekłych i proszkowych. Do Grupy Jotun należą 64 firmy i 40 zakładów produkcyjnych umiejscowionych na wszystkich kontynentach. W Polsce może się ona pochwalić wieloma realizacjami przemysłowymi, jak budowy nowych bloków energetycznych w Jaworznie i Turowie, nową łącznicą kolejową w Krakowie, Centrum Kongresowym ICE w Krakowie, ale także wieloma mostami, w tym również kolejowymi. Warto też dodać, że w ramach Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, Jotun zapewnił odnowienie Iglicy we Wrocławiu oraz zabytkowego, stalowego ogrodzenia Parku Oliwskiego w Gdańsku. Z przyjemnością przedstawiamy Państwu zestawienie 10 najciekawszych konstrukcji stalowych wg. Jotun Polska.

1. Most Hongkong-Zhuhai-Macao– Chiny

Najdłuższy most stalowy świata! Ilość wykorzystanej stali odpowiada 60 wieżom Eiffela. Projekt był realizowany 25 miesięcy, a wykorzystane materiały: Jotun Barier 90, Penguard Midcoat MIO oraz Hardtop F10 HK spełniły wszystkie, wysokie wymagania.

bridge Hongkong Zhuhai Macao China Jotun coatings Hardtop F10 HK

2. Trzeci most nad cieśniną Bosfor — Turcja

Najszerszy most podwieszony na świecie. Obiekt posiada 10 pasów ruchu: osiem autostradowych i dwa kolejowe. Najdłuższy most przęsłowy, który posiada linię kolejową. Nasza firma dostarczyła farby, które zabezpieczyły konstrukcję przed czynnikami morskimi oraz atmosferycznymi.

Bosfor Turkey Bridge painted with Jotun

3. Wiadukt Ouseburn– Wielka Brytania

Odnowiliśmy powłokę historycznego mostu kolejowego, który został wybudowany 1869 roku. Posiada 4 tory, które łączą ze sobą trasę prowadzącą do Newcastle z North Shields. Doskonały przykład, w jaki sposób produkty Jotun: Jotamastic 87GF oraz Hardtop XP, pomogły odzyskać dawny blask i zabezpieczyć konstrukcję na kolejne lata.

Ouseburn viaduct jotun coatings jotmastic hardtop XP

4. Most Halogaland – Norwegia

Zdecydowaliśmy się wybrać ten przykład, ponieważ jest to najdłuższy most podwieszony za kołem podbiegunowym, jego długość wynosi 1533m. Farby z linii Jotun Protective zapewniają konstrukcji w Hålogaland długotrwałą ochronę antykorozyjną w panujących, trudnych warunkach na kole podbiegunowym. Temperatury na przestrzeni roku mogą się różnić nawet o 40° oraz wiatr może wiać z prędkością nawet ponad 120 km/h.

5. Most Taizhou Yangtze – Chiny

Największy trójwieżowy most podwieszony na świecie, kótry łączy ze sobą dwa brzegi istotnej gospodarczo dla Chin rzeki Jangcy. Trzy wieże mostu szybko stały się symbolem prowincji. Tym bardziej cieszy nas wybór farb Jotun do zabezpieczenia tak istotnej inwestycji.

6. Most kolejowy Chelsea – Wielka Brytania

Może nie jest tak znany, jak inne Londyńskie mosty, ale wciąż odgrywa kluczową rolę w kolejowym transporcie Londynu. Farby Jotun: Jotamastic 87GF WG oraz Hardtop XP, pomogły zabezpieczyć i chronić obiekt przez następne lata.

7. Drogowo-kolejowy Most Mehmeda Zdobywcy – Turcja

Jeden z najdłuższych mostów kablowo-podwieszanych na świecie – 1510 m. Pylony mostu są wysokie aż na 105m. W związku z położeniem konstrukcja musiała spełniać bardzo wysokie standardy bezpieczeństwa. Cieszymy się, że nasze produkty: Jotamastic 80 oraz Hardtop XP spełniły powierzone nam oczekiwania.

8. Most nad rzeką Kuźniecką oraz Most Krasnoflotski – Rosja

Znajdujące się w północnej części Rosji obiekty to doskonałe wyzwanie dla budownictwa. Ciężkie warunki atmosferyczne oraz spore obciążenie. Biorąc pod uwagę nasze doświadczenie oraz opinię na rynku, klient zdecydował wybrać produkty Jotun, które posłużyły do zabezpieczenia całej konstrukcji stalowej mostu.

9. Ring Zachodni, Sankt Petersburg — Rosja.

Kiedy w sierpniu 2011 roku oficjalnie otwarto obwodnicę SanktPetersburga, mieszkańcy odetchnęli z ulgą, że po ponad dwóch dekadach udało się zakończyć ten projekt. Również i do tej inwestycji został wykorzystany Jotun. Systemy: Barrier, Primastic Univ oraz Hardtop AS zabezpieczyły Ring zachodni.

10. Most Guangan – Korea Południowa

Przepiękny Most Wiszący, o którym głośno było na początku 2019 roku, po zderzeniu z rosyjskim drobnicowcem. Mimo groźnie wyglądającego wypadku nie zgłoszono żadnych poważnych uszkodzeń ani zanieczyszczeń. Obiekt został wcześniej zabezpieczony Systemem: Prosil ZSP, Peng.Stayer HB, Line White.

 

Przygotowując to zestawienie, chcieliśmy Państwa zainspirować i pokazać, że produkty, które zostały wykorzystane do zabezpieczenia wielkich inwestycji, narażonych na ciężkie warunki atmosferyczne, są tuż na wyciągnięcie ręki. Branża zabezpieczeń antykorozyjnych bezustannie się rozwija. Jest to efekt ciągłej rywalizacji firm, potrzeba wyróżnienia się na rynku, a także konieczność sprostania współczesnym wymogom w zakresie trwałości zabezpieczeń i ekologii. Wybierając produkt, warto wziąć pod uwagę doświadczenie oraz wsparcie, jakiego udziela firma dostarczająca farbę. To między innymi te czynniki sprawiają, że produkty Jotun są wykorzystywane w największych konstrukcjach mostowych.