a
kontakt z nami: 785 366 475 redakcja: redakcja@rynekfarb.pl reklama: ad@rynekfarb.pl
Profesjonalnefarby.net
Rynek FarbFarby dekoracyjnedo ścian i elewacjiAkzoNobel sprzedaje sklepy firmowe w Niemczech

AkzoNobel sprzedaje sklepy firmowe w Niemczech

Koncern AkzoNobel ogłosił, że zrzeknie się swoich firmowych sklepów z farbami dekoracyjnymi w Niemczech na rzecz niezależnych dystrybutorów. Zarząd podjął taką decyzję, aby móc rozszerzyć sieć dystrybucyjną firmy oraz więcej uwagi i zasobów poświęcić promocji.

AkzoNobel

fot. arch. AkzoNobel

O podjętym kroku mówi Ruud Joosten, członek zarządu AkzoNobel stojący na czele sektora Decorative Paints:

Zmieniamy strategię marketingową, aby móc lepiej zorganizować promocję i dystrybucję naszych farb marki Sikkens, Herbol i Consolan. Jest to część generalnego planu, który ma zwiększyć efektywność i opłacalność naszych działań na terenie Niemiec.

AkzoNobel ma silną pozycję na rynku niemieckim. Sektory Decorative Paints, Performance Coatings i Specialty Chemicals posiadają w kraju naszych zachodnich sąsiadów 17 zakładów produkcyjnych i osiem biur. Zatrudniają tam około 3900 osób i osiągają roczny dochód ze sprzedaży na poziomie 1,3 mld euro (wyniki z roku 2012). Jeśli chodzi o sklepy firmowe z farbami dekoracyjnymi, jest ich obecnie na terenie Niemiec 72 i pracuje w nich ok. 950 osób.

Dlaczego pozbycie się swoich sklepów ma usprawnić organizację sprzedaży farb AkzoNobel? Ponieważ dzięki temu posunięciu firma może skorzystać z różnych dróg dystrybucji i wybrać te najbardziej opłacalne, nie poświęcając wysiłku na zarządzanie własnymi sklepami. Koncern zamierza nawiązać ścisłą współpracę zarówno z przyszłymi nabywcami jego placówek, jak i innymi niezależnymi dystrybutorami.

Nic dziwnego, że AkzoNobel dba o efektywną dystrybucję właśnie w Niemczech – to dla firmy bardzo ważny rynek. Świadczą o tym m.in. transakcje przeprowadzone w ostatnich latach (przejęcie niemieckiej firmy Schramm w 2011, Lindgens Metal Decorating Coatings w 2010, Rohm & Haas podlegającej Dow Chemicals w 2010 czy LII Europe w 2009), a także miliony euro przeznaczane na nowe technologie w zakładzie we Frankfurcie.

Jak mówi Werner Fuhrmann, szef sektora Specialty Chemicals, zmiany związane z dystrybucją pozwolą koncernowi AkzoNobel zwiększyć efektywność działania i konkurencyjność na terenie Niemiec, przyczyniając się do komercyjnego sukcesu.

Źródło: AkzoNobel