Rynek FarbStara miłość nie rdzewieje…

Stara miłość nie rdzewieje…

Jesteś zakochany w pięknych, ponadczasowych oldtimerach? My też…
Jesteśmy zdania, że rzeczy nam drogie zasługują tylko na to, co najlepsze. Dlatego pomagamy właścicielom pięknych, starych aut w zachowaniu ich oryginalnego wyglądu przy jednoczesnym nacisku na utrzymanie ich wartości dla kolekcjonerów.

Restaurowanie samochodów zabytkowych, oldtimerów oraz youngtimerów jest o wiele bardziej czaso- i pracochłonne w porównaniu ze standardową renowacją współczesnego samochodu.

Ponadto, dokonanie profesjonalnej renowacji auta jest niemożliwe bez posiadania specjalistycznego know-how, doświadczenia i zastosowania odpowiedniej technologii produktowej.

Posiadająca wieloletnie doświadczenie w renowacji oldtimerów marka Standox dzieli się ze swoimi Klientami wiedzą, przedstawiając bardzo uproszczony proces renowacji samochodu klasycznego:
1. Należy dokładnie sprawdzić wszystkie elementy karoserii restaurowanego samochodu pod kątem występowania wad powłoki, uszkodzeń i korozji.
2. Wszystkie części dodatkowe, drzwi, błotniki, maski powinny zostać zdemontowane.
3. W razie występowania korozji podpowierzchniowej, należy wypiaskować dotknięte nią elementy aż do gołego metalu.


4. Jeśli elementy są mocno skorodowane, należy usunąć i wymienić całą jego część.
5. Należy ocynkować część wymienionego elementu.
6. Przed szlifowaniem należy wygładzić powierzchnię ocynkowanego elementu przy użyciu pilnika nadwoziowego.
7.  Należy wyciąć skorodowane obszary elementu.
8.  Kolejnym krokiem jest dospawanie nowych części w miejsce tych usuniętych.
9.  Aplikacja środka antykorozyjnego.


10. Aplikacja środka antykorozyjnego, następnie gruntu wypełniającego. Wysuszenie, aplikacja szpachli poliestrowej Soft-Spachtel marki Standox.
11. Należy sprawdzić, czy wymieniane elementy są dobrze dopasowane do nadwozia.
12.  Przygotowanie przed podkładowaniem.
13.  Aplikacja podkładu.
14. Szlifowanie warstw podkładu,  przeszlifowanie warstwy nieuszkodzonego lakieru nawierzchniowego.


15.  Pomiar koloru oryginalnej powłoki lakieru przy użyciu spektrofotometru Genius marki Standox.
16. Uzyskanie receptury przy pomocy programu kolorystycznego marki Standox, a następnie przygotowanie odpowiedniej mieszanki koloru.
17. Aplikacja lakieru bazowego oraz ochronnego lakieru bezbarwnego.
18. Montaż elementów, takich jak drzwi,   maska.
19.  Należy zaznaczyć wszystkie drobne wady powłoki lakieru, a następnie usunąć je przy użyciu szlifierki lub ręcznie
20.  Polerowanie końcowe.
21.  Montaż części dodatkowych, takich jak uszczelki, znaki marki, innych oznaczeń itp.

Opis technologii procesu renowacji samochodów klasycznych wraz z adnotacjami ekspertów marki Standox już wkrótce na www.standox.pl

Standox. Sztuka lakierowania.