REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Zintegrowany Proces II BASF nagrodzony we Francji

Zintegrowany proces II firmy BASF, tańsza i szybsza technologia nanoszenia wodorozcieńczalnych farb samochodowych, został doceniony we Francji. Przyznano tam za niego nagrodę Pierre'a Potiera 2013 w kategorii „Innowacyjne Procesy”.

Zintegrowany Proces II BASF

Od lewej: Olivier Homolle, dyrektor BASF France, Yannick Pichot z francuskiego oddziału BASF Coatings, minister odnowy produkcji Francji Arnaud Montebourg oraz Yves Chauvin, zdobywca Nagrody Nobla z dziedziny chemii w roku 2005. Fot. arch. BASF

Ustanowiona osiem lat temu nagroda Pierre’a Potiera przyznawana jest za nowoczesne technologie wpisujące się w koncepcję zrównoważonego rozwoju, przyjazne środowisku i oszczędne. W tym roku jury postanowiło wyróżnić Zintegrowany Proces II opracowany przez technologów BASF.

Opisywany już przez nas proces w przeciwieństwie do standardowej procedury nanoszenia farb samochodowych składa się tylko z trzech etapów: elektropowlekania, nanoszenia warstwy bazowej i bezbarwnego lakieru. W procesie pominięty zostaje lakier podkładowy i jego utwardzanie w wysokiej temperaturze – jego funkcję przejmuje odpowiednio przystosowana farba bazowa. Pozwala to zaoszczędzić sporo czasu oraz zmniejszyć zużycie energii i emisję dwutlenku węgla nawet o 20%.

Zintegrowany Proces II opracowany we współpracy z firmą Dürr jest już stosowany przez PSA Peugeot Citroën w fabryce w Chinach, prawdopodobnie wkrótce wejdzie do użytku również w zakładzie produkcyjnym we Francji.

Źródło: BASF

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
50%
50%
Ocen: 0
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA