a
kontakt z nami: 785 366 475 redakcja: redakcja@rynekfarb.pl reklama: ad@rynekfarb.pl
Profesjonalnefarby.net
Rynek FarbFarby przemysłoweWyścigówka na publicznych drogach. Jak powstał S1?

Wyścigówka na publicznych drogach. Jak powstał S1?

Prototypowy model S1, wyprodukowany przez niezależnego wytwórcę Brutal ze Słowacji, wypełnia niszę na rynku motoryzacyjnym. To samochód o wielu cechach aut wyścigowych, przystosowany jednak do jazdy po publicznych drogach. W zrealizowaniu tego niezwykłego projektu pomogła firma Spies Hecker.

Brutal S1 wyścigówka samochód wyścigowy Spies Hecker

Fot. arch. Spies Hecker

O powstaniu modelu S1 donosiliśmy już w czerwcu tego roku. Teraz, za marką Spies Hecker, która chwali się swym udziałem w projekcie, przywołujemy historię powstania niezwykłego prototypu.

100 km/h w mniej niż 4s

Serce Mariana Lušpaia, założyciela firmy Brutal, należy od wielu lat do niecodziennych samochodów sportowych. Podczas swojej wizyty w Anglii natknął się na Ariel Atom – model stanowiący połączenie gokarta i auta sportowego. To on zainspirował go do stworzenia S1. „Chciałem stworzyć właśnie taki samochód – bardzo lekki, bardzo szybki i absolutnie unikatowy” – mówi.

Po powrocie na Słowację Lušpai, dyplomowany inżynier, rozpoczął planowanie i konstruowanie. Dziś, po prawie dziesięciu latach, można podziwiać efekt jego prac. S1 to dwuosobowy pojazd o karoserii z dodatkiem włókien szklanych, węgla oraz specjalnej pianki Airex, na ramie rurowej. Posiada dwulitrowy silnik Subaru o mocy 300 KM z turbodoładowaniem. A ponieważ samochód waży mniej niż 900 kg, może rozwinąć prędkość 100 km/h w ciągu poniżej 4 sekund.

Design samochodu to dzieło Wyższej Szkoły Sztuk Pięknych w Bratysławie. Cechy charakterystyczne? Płaski, klinowaty kształt, ostre, wyraźnie zarysowane krawędzie, drzwi skrzydlate i niezwykły tył. Projekt wykonał Jakub Štarman, który w momencie rozpoczęcia prac nad samochodem był jeszcze studentem. Dziś pracuje dla Škody.

Fot. arch. Spies Hecker

Fot. arch. Spies Hecker

Lakier – jak najlżejszy!

Lušpai był w kontakcie z Color Centrum Vráble, dystrybutorem Spies Hecker w miejscowości Michal nad Žitavou. Kiedy więc nadszedł czas na wykończenie lakiernicze, powierzył mu swoje dzieło. Marián Pecho, menedżer sprzedaży i techniczny Color Centrum Vráble, mówi, że od początku byli pod wrażeniem projektu Lušpaia i z wielką radością opracowali dla niego spersonalizowany system lakierniczy.

Przede wszystkim powłoka lakiernicza miała być jak najlżejsza. Dlatego też zastosowano wydajne produkty Spies Hecker, w przypadku których wystarczy niewielka ilość materiału, aby osiągnąć doskonały efekt. Były to Permasolid® HS Vario Primer Surfacer 5340, Permahyd® Hi-TEC Base Coat 480 oraz Permasolid® HS Optimum Plus Clear Coat 8650. Dlaczego biały? Bo dzięki temu późniejsze modyfikacje prototypu są mniej kłopotliwe, a na białym tle lepiej widoczne są nalepki sponsorów.

Fot. arch. Spies Hecker

Fot. arch. Spies Hecker

Rasowa wyścigówka na publicznych drogach

Lušpai wyjaśnia, że S1 oczywiście nie jest samochodem do jeżdżenia na zakupy. To pojazd o wielu cechach aut wyścigowych, wyposażony w wiele części z tego typu pojazdów. Jest rasowym samochodem wyścigowym, przystosowanym jednak do jazdy po zwykłych drogach.

Twórca jest pewien, że jego dzieło wypełni niszę na rynku samochodowym. Już teraz zainteresowanie jest duże, a Lušpai szacuje, że w ciągu roku Brutal będzie w stanie wyprodukować ok. 6 egzemplarzy modelu. Również partnerzy z Color Centrum Vráble wyrażają gotowość do działania – jak mówią, z wielkim zaangażowaniem polakierują kolejne S1, także na nowe, oryginalne kolory.

Źródło: Spies Hecker