REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Wiatr w żagle dla farb w przemyśle morskim

Nowy raport firmy Frost & Sullivan wykazał, że w roku 2011 dochody z tytułu sprzedaży farb dla przemysłu morskiego wyniosły ponad 5 miliardów dolarów. Zgodnie z przewidywaniami w roku 2017 wartość ta ma natomiast osiągnąć już 10,2 miliarda.

fot. Svlumagraphica (stockfreeimages.com)

Coraz większe zapotrzebowanie tego sektora przemysłu na farby jest związane z koniecznością zmniejszenia zużycia paliwa. Do tego dochodzą coraz surowsze przepisy dotyczące ochrony środowiska, toteż największe wzięcie mają ekologiczne farby przeciwporostowe. Zapobiegając przyczepianiu się alg i skorupiaków do kadłuba statku, zmniejszają one ciężar całego obiektu i mogą znacznie obniżyć zużycie paliwa.

Rynek farb dla przemysłu morskiego złapał więc niewątpliwie wiatr w żagle, obecna jego sytuacja nie jest jednak zupełnie pozbawiona problemów. Należą do nich coraz mniejsza liczba budowanych statków, a także łączenie się firm transportowych, co będzie wywierało silny wpływ na ceny farb.

źródło: Frost & Sullivan

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
50%
50%
Ocen: 0
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA