a
kontakt z nami: 785 366 475 redakcja: redakcja@rynekfarb.pl reklama: ad@rynekfarb.pl
Profesjonalnefarby.net
Rynek FarbFarby przemysłoweWallenius Wilhelmsen wybrał system Jotun

Wallenius Wilhelmsen wybrał system Jotun

Firma Jotun podpisała nowy kontrakt z norwesko-szwedzką spółką Wallenius Wilhelmsen. Dotyczy on zastosowania jej systemu przeciwporostowego Hull Performance Solutions (HPS) na 42 okrętach w zaawansowanej flocie ro-ro.

Jotun Wallenius Wilhelmsen

Od lewej: Ulf Skovli, regionalny dyrektor ds. sprzedaży, Jotun Marine Scandinavia, oraz Geir Fagerheim, SVP Marine Operations, Wallenius Wilhelmsen. Fot. arch. Wallenius Wilhelmsen

System HPS obejmuje wysokiej jakości farbę przeciwporostową SeaQuantum X200 oraz rozwiązania techniczne i cyfrowe, które pozwalają dokładnie monitorować stan powierzchni kadłuba. Wszystko to, aby zwiększyć wydajność okrętu, zmniejszyć koszty paliwa oraz ograniczyć emisję dwutlenku węgla. Rozpoczęcie współpracy z Wallenius Wilhelmsen komentuje Ulf Skovli, regionalny dyrektor ds. sprzedaży, Jotun Marine Scandinavia:

To bardzo ważny kontrakt z prawdziwym liderem w branży. Wallenius Wilhelmsen to szanowany armator i operator okrętów, znany z zaangażowania w innowacje, optymalizację standardów operacyjnych oraz troskę o środowisko. Dużym wyróżnieniem jest więc, że wybrał jako partnera technologicznego właśnie firmę Jotun i uwierzył w możliwości systemu HPS.

Porastanie to jeden z największych problemów branży morskiej, zmniejszający wydajność okrętów oraz prowadzący do większego zużycia paliwa i większej emisji szkodliwych gazów. Zgodnie z wynikami badań zużycie paliwa mogłoby spaść o 20%, gdyby tylko udało się utrzymać kadłuby statków wolne od przyczepiających się do nich organizmów morskich. Jak mówi Geir Fagerheim, SVP Marine Operations, Wallenius Wilhelmsen:

Jako firma koncentrujemy się na zrównoważonym rozwoju oraz zmniejszaniu wpływu naszych działań na środowisko. Utrzymywanie czystego kadłuba to w tym wypadku podstawa. System HPS pozwoli nam nie tylko zrealizować ten cel, ale również stanowi dla nas cyfrowe okno, które pozwoli nam analizować, w jaki sposób stan kadłuba wpływa na osiągnięcia floty, wydajność oraz emisję. Cieszymy się, że możemy wyruszyć w tę podróż wraz z Jotunem.

System HPS został opracowany i wprowadzony na rynek w roku 2011. Od tamtej pory został już zastosowany na blisko 1000 okrętach.

Źródło: Jotun

Dowiedz się więcej o firmie