REKLAMA
Get Adobe Flash player

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Panel sprzedażowy – unikalne dane za małe pieniądze

Panel sprzedażowy – projekt prowadzony przez PZPFiK – to doskonały przykład tego jak firmy, które na co dzień ze sobą konkurują, mogą również z pożytkiem współpracować. Dzieląc się swoimi danymi sprzedażowymi, zyskują rzetelną informację na temat rynku – i to niewielkim kosztem!

rawpixel_pixabay_pzpfik panel sprzedazowy farbyStandardową metodą pozyskiwania danych na temat rynku było kupowanie ich w ośrodkach badawczych. Branża farb poszła o krok dalej i uruchomiła wspólny panel, dzięki któremu producenci pozyskują bardzo dokładne dane na temat rynku dużo niższym kosztem.

5 najważniejszych korzyści wynikających z panelu:

1. Dostęp do unikalnych informacji na temat polskiego rynku farb z podziałem na kategorie
2. Szczegółowe dane liczbowe – wolumen sprzedaży, wartość rynku z podziałem na kanały dystrybucji
3. Możliwość estymacji udziałów i analizy – moja firma vs rynek
4. Przystępna forma (prezentacja) opracowanych danych
5. Bardzo niski koszt uczestnictwa w panelu

Uruchomienie panelu nie było prostą sprawą, ponieważ negocjacje pomiędzy poszczególnymi uczestnikami trwały dość długo. Wynikało to z wieloaspektowości projektu, a więc konieczności ustalenia metodologii, wyboru badanych kategorii oraz pełnego zabezpieczenia danych, a także spełnienia wymagań wynikających z ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Projekt musiał też zapewniać bezpieczeństwo prawne w przypadku dołączenia lub wycofania się uczestnika/ów – mówi Bartłomiej Ślązak – Dyrektor Zarządzający PZPFiK.

Aby spełnić to wymaganie, podjęto współpracę z w pełni niezależnym, zewnętrznym ośrodkiem badawczym – GfK Polonia. Zadaniem tego podmiotu jest agregacja danych, ich analiza i tworzenie kwartalnych raportów. Dane te są wyjątkowo wiarygodne, ponieważ dostarczają je sami uczestnicy rynku – producenci. Są też szczegółowe, obejmują bowiem zarówno wolumen sprzedaży, jak i wartość rynku. Daje to możliwość śledzenia fluktuacji i trendów w kwartalnym ujęciu. A to z kolei, wierzymy, pomaga w podejmowaniu strategicznych decyzji – dodaje.

Co ważne, panel jest też reprezentatywny, ponieważ obejmuje 80% rynku farb dekoracyjnych. Obecnie firmy, które w nim uczestniczą to najwięksi gracze na rynku, tj. Akzo Nobel, Altax, Caparol, Farby Kabe, Śnieżka, PPG Deco, Teknos oraz Tikkurila.

Jak to działa?

Producenci co kwartał dostarczają swoje dane do ośrodka badawczego. Ten po ich przeanalizowaniu tworzy szczegółowy raport. Dodatkowo – by ułatwić analizę – dane zostają przedstawione w formie graficznej.

Firmy, które chciałyby przyłączyć się do panelu, zapraszamy do kontaktu z przedstawicielem PZPFiK (www.pzpfik.pl).

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
100%
0%
Ocen: 1
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA