REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Tureckie autobusy i tłumiąca powłoka BASF

Tureckie autobusy staną się cichsze i bezpieczniejsze dzięki powłokom firmy BASF. Jej Basotect, lekka piana na bazie żywicy melaminowej, została wykorzystana przez największego tureckiego wytwórcę autobusów – Otokar – jako warstwa tłumiąca dźwięk na części silnika.

BASF

Fot. JDrmar (sxc.hu)

Projektowaniem i produkcją tłumiących dźwięk elementów zajął się Teknofoam, turecki oddział firmy Recticel. Piana Basotect G została wybrana ze względu na bardzo dobre tłumienie średnich i wysokich częstotliwości. By zapewnić absorpcję fal z całego zakresu częstotliwości, na warstwie Basotect zastosowano jeszcze specjalnie zaprojektowaną warstwę poliuretanową. Ta wraz z włóknistą powłoką zewnętrzną chroniła dodatkowo silnik przed szkodliwym wpływem wody i oleju.

Tłumienie dźwięków i ochrona przed ogniem

Funkcjonalność piany Basotect nie kończy się jednak na tłumieniu dźwięku. Ma ona również zdolność opóźniania palenia, co w przypadku silników jest sprawą kluczową. Przykładowo w silniku Diesla o mocy do 213 kW przez długi czas może utrzymywać się temperatura w granicach nawet 120°C… Powłoka BASF radzi sobie z tak piekielnymi warunkami i zachowuje długotrwałą odporność.

Przede wszystkim precyzja

Elementy chroniące silnik i tłumiące dźwięki muszą być szczegółowo zaprojektowane oraz dostosowane do pozycji silnika, układu chłodzenia i układu wydechowego. W tym celu wykorzystano rysunki CAD i na ich podstawie, przy użyciu nowoczesnych narzędzi, przygotowano obiekty o odpowiednim kształcie i rozmiarze. Zadanie to zrealizowała firma Teknofoam.

BASF w powietrzu i na lądzie

Co w praktyce oznacza decyzja o wykorzystaniu piany BASF w roli powłoki tłumiącej? Że swoje doskonałe własności akustyczne oraz odporność na wysokie temperatury będzie ona od tej pory prezentowała na niemal wszystkich ważnych tureckich środkach transportu – samochodach, tramwajach, pociągach, samolotach… Dzięki niej poprawić ma się komfort i bezpieczeństwo podróżowania w Turcji.

Źródło: coatingsworld.com

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
50%
50%
Ocen: 0
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA