REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Transformacja cyfrowa w branży farb: następne 10 lat

Firma Frost & Sullivan przyjrzała się transformacji cyfrowej w przemyśle farb i powłok. Z jej raportu wynika, że w ciągu najbliższych dziesięciu lat scyfryzowane modele biznesowe zupełnie zmienią oblicze branży.

transformacja cyfrowa w branży farb Frost & Sullivan

Fot. TheDigitalArtist / pixabay.com

Badanie Frost & Sullvian zostało zatytułowane Global Digital Transformation in Paints and Coatings, 2019 (Globalna transformacja cyfrowa w branży farb i powłok, 2019). Analitycy firmy prześledzili obecny rozwój branży w tym kierunku oraz potencjalne ścieżki rozwoju w przyszłości. Raport opisuje również technologie, które umożliwią tę cyfrową transformację, obecne działania producentów i dostawców surowców w tym zakresie oraz scenariusze na przyszłość.

Więcej niż puszka farby

Przeprowadzona niedawno analiza Frost & Sullivan wykazała, że nowe scyfryzowane modele biznesowe takie jak monetyzacja danych oraz coatings-as-a-service (powłoki jako usługa) całkowicie zmienią branżę farb i powłok w ciągu następnej dekady. Jak wyjaśnia Brian Balmer, Industry Director w dziale Chemicals, Materials and Nutrition Frost & Sullivan:

W branży tak konkurencyjnej jak farby i powłoki innowacje produktowe są ważnym elementem wyróżniania się na rynku. Transformacja cyfrowa napędzi innowacje w tym sektorze, dzięki czemu producenci będą mogli już wkrótce zaoferować swoim klientom dużo więcej niż zwykłą puszkę farby.

Jak dodaje Brian Balmer, branża farb i powłok powoli odchodzi od modelu, którego podstawą jest sama produkcja farb. Firmy, które odniosą w przyszłości sukces na tym rynku, będą nie tylko sprzedawać farby i powłoki, ale również ich najważniejsze atrybuty – jak ochrona, kolor itd. – jako usługę. Ułatwi to zdobywanie nowych klientów, którzy również skorzystają na tego typu danych.

Dyrektorzy ds. cyfrowych pilnie potrzebni!

Zdaniem analityków już w tym roku wzrośnie znaczenie kierownictwa do spraw cyfrowych, zwłaszcza dyrektora ds. cyfrowych (Chief Digital Officers – CDO). Będą oni odpowiedzialni za opracowanie najlepszej strategii cyfrowej dla firmy, z czym obecnie producenci farb i powłok mają pewne problemy. Właściwa adaptacja koncepcji cyfrowych wymaga zmiany sposobu myślenia. Z dyrektorem ds. cyfrowych firma może przejść transformację cyfrową szybko i efektywnie.

Źródło: coatingsworld.com

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
100%
0%
Ocen: 1
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA