REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Toyota wprowadza nowy, bardziej efektywny atomizer

Firma Toyota opracowała nowy typ atomizera, który w procesie lakierowania karoserii wykorzystuje zamiast powietrza elektryczność statyczną. Nowy atomizer powleka powierzchnię z niespotykaną dotychczas efektywnością.

Toyota atomizer

Fot. arch. Toyota

Efektywność powlekania z użyciem atomizera – czyli stosunek ilości farby, która dociera do powierzchni karoserii, do całkowitej ilości natryskiwanej farby – wynosi aż 95%. Dla porównania efektywność tradycyjnych atomizerów wynosi średnio 60-70%.

Z branży kosmetycznej do motoryzacji

Problem ze standardowym atomizerem polega na tym, że cząstki farby są częściowo rozpraszane przez powietrze odbijające się od powierzchni karoserii. Nowy atomizer do natryskiwania farby nie wykorzystuje powietrza i siły aerodynamicznej, a elektryczności. Naładowane statycznie cząstki są przyciągane do powierzchni, co znacznie ogranicza ilość cząstek rozproszonych.

Technologia atomizacji elektrostatycznej była dotychczas znana i wykorzystywana, ale w zabiegach kosmetycznych i innych zastosowaniach wymagających natryskiwania bardzo drobnych ilości płynów. Toyota po raz pierwszy zaproponowała jej wykorzystanie w lakiernictwie samochodowym.

O 7% mniej dwutlenku węgla

Nowy, dużo efektywniejszy typ atomizera pozwoli Grupie Toyota obniżyć emisję dwutlenku węgla o około 7%. Dzięki nowej technologii sprzęt do zbierania farby na dnie kabiny lakierniczej może być również bardziej kompaktowy – a to oznacza bardziej kompaktowe linie lakiernicze.

W najbliższym czasie Toyota zamierza wprowadzić nowy rodzaj atomizera we wszystkich swoich zakładach. Rozważa również zaoferowanie technologii innym firmom Grupy Toyota oraz sprzedaż licencji firmom zewnętrznym.

Źródło: Toyota

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
50%
50%
Ocen: 0
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA