REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Szary świat hi-tech? Czas na kolor!

Na rynku elektroniki zaczyna się robić kolorowo – pojawiły się nowe, barwne modele iPhonów i nowe odcienie głośników Google Home Mini. Czy to znak, że powinniśmy zacząć odważniej wybierać odcienie, zamiast stawiać na te neutralne? Czy nadchodzi nowa, kolorowa fala w branży urządzeń? Na łamach portalu Coatings World problem analizuje Allison Heape z PPG.

hi-tech kolor

Fot. StockSnap / pixabay.com

2018 był rokiem bólu głowy. Skandale, wycieki danych, alarmowanie o uzależnieniu od mediów społecznościowych, kakofonia tweetów i fałszywych newsów. Wszystko to sprawia, że trudno ze spokojem spoglądać na telefon czy tablet. Zgodnie z badaniem Next 50 przeprowadzonym przez Intel, 40% klientów uważa, że technologie przyszłości mogą przynieść równie dużo złego, co dobrego. Wygląda więc na to, że patrzymy na nasze urządzenia mobilne z coraz większą niechęcią.

Co mogą w tej sytuacji producenci? Oczywiście nie mają wpływu na to, jak klienci używać będą ich produktów, mają za to sporo do powiedzenia w kwestii estetyki. I choć być może nie brzmi to przekonująco, wyjście poza dobrze znane odcienie neutralne może pomóc podreperować trochę wizerunek i wzbudzić na nowo dobre emocje.

To dlatego projektanci sprzętu elektronicznego biorą pod uwagę odcienie, jakich nigdy wcześniej nie wykorzystywali. To nie przypadek, że mamy coraz więcej urządzeń w jasnych i przyjaznych lub uspokajających, pastelowych odcieniach. Zabawa, optymizm, spokój – oto skojarzenia, jakie wywołuje podobna paleta. Kolory te przenoszą klientów dokładnie tam, gdzie potrzebują się oni znaleźć w dobie gdy smartfony i tablety są postrzegane zarówno jako przyjaciel, jak i wróg.

Badania potwierdzają, że odcień jest przy wyborze produktu coraz ważniejszym kryterium. Nic więc dziwnego, że nad nowymi barwami urządzeń w każdej szanującej się firmie pracuje dziś sztab ludzi. Zrób to dobrze – twój znak firmowy będzie budził dobre skojarzenia, zrób to źle – przylepią ci łatkę marki bez gustu. Kolor ma znaczenie!

Allison Heape jest globalnym managerem ds. stylistyki koloru w PPG Industrial Coatings. Od 12 lat zajmuje się kolorystyką powłok dla branży przemysłowej.

Źródło: coatingsworld.com

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
50%
50%
Ocen: 0
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA