REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Światowy rynek farb do roku 2025 – raport Ceresany

Firma Ceresana już po raz trzeci przeanalizowała światowy rynek farb i powłok. W roku 2017 na całym świecie sprzedano około 42 mln ton farb.

światowy rynek farb raport Ceresana

Fot. BogdanaLS / pixabay.com

Dziś to nie tylko produkty służące dekoracji – wiele dzisiejszych farb ma dodatkowe funkcjonalności, jak choćby właściwości antybakteryjne, dzięki czemu pomagają utrzymać higienę w szpitalach i przychodniach. Z kolei farby elewacyjne z efektem liścia lotosu same oczyszczają się z zabrudzeń, a inne powłoki ochronne zabezpieczają przed rdzewieniem czy gwarantują izolację termiczną.

Najważniejsze branże, największe rynki

Które branże pochłaniają najwięcej farb? Zgodnie z ustaleniami analityków Ceresany w roku 2017 prawie 50% farb i powłok kupionych w roku 2017 było przeznaczonych dla przemysłu budowlanego. Kluczowe znaczenie ma tu dynamiczny rozwój budownictwa w krajach o silnym zaludnieniu, ale również duża liczba projektów z obszaru infrastruktury i budowli komercyjnych. Jeśli chodzi o farby i lakiery dla przemysłu, na przykład dla motoryzacji, sprzedaż jest silnie uzależniona od warunków makroekonomicznych.

Najsilniejszą pozycję na światowym rynku ma obecnie Azja i Pacyfik – region ten generuje ponad 50% światowych przychodów ze sprzedaży farb. Dodatkowo w najbliższych latach rynek ten ma rosnąć. Drugim największym rynkiem zbytu farb i powłok na świecie w roku 2017 była Ameryka Północna.

Najpopularniejsze akryle

Raport Ceresany analizuje również rynek pod kątem najpopularniejszych rodzajów farb – od produktów akrylowych, winylowych, alkidowych, epoksydowych i poliuretanowych aż po farby poliestrowe oraz oparte na innych składnikach. W badaniu nie uwzględniono natomiast materiałów powłokowych takich jak cement i gips, a także tuszów drukarskich, barwników do tkanin czy do żywności.

W roku 2017 najczęściej stosowanym rodzajem farb na świecie były produkty akrylowe. Na drugim miejscu znalazły się farby winylowe. Zapotrzebowanie na farby akrylowe było najwyższe w regionie Azji i Pacyfiku oraz w Ameryce Północnej, dalej zaś – w Europie Zachodniej oraz Ameryce Południowej. Ze względu na swoje właściwości produkty na bazie żywic akrylowych są często stosowane w branży budowlanej: jako farby ścienne i elewacyjne są one odporne na światło i warunki atmosferyczne oraz zapewniają oddychającą powłokę. W połączeniu z odpychającymi wodę żywicami silikonowymi są one stosowane na fasadach zewnętrznych. Inne ich popularne zastosowania to farby do drewna, tworzyw sztucznych i metalu.

Farby wodne coraz popularniejsze

Rynek jest obecnie zdominowany przez wodorozcieńczalne i rozpuszczalnikowe farby ciekłe – udział produktów proszkowych jest wciąż niewielki. Produkty wodne są zwykle stosowane na takich podłożach jak drewno, tworzywa sztuczne, skóra czy tkaniny, ale coraz częściej wykorzystuje się je również jako powłoki na urządzenia i pojazdy. Ze względu na korzyści ze stosowania farb wodorozcieńczalnych, takie jak niska zawartość LZO oraz przyjazność środowisku, w ciągu najbliższych ośmiu lat będą one zwiększały swój udział na rynku.

Źródło: Ceresana

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
100%
0%
Ocen: 1
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA