Studenci ostatnich lat i absolwenci poszukujący pracy na ogół skupiają się na dużych, znanych wszystkim firmach. Dużo trudniej jest znaleźć ręce do pracy firmom o silnej pozycji finansowej, ale mniej rozpoznawanym na forum międzynarodowym, takim jak hubergroup. Grupa postawiła więc na budowanie kontaktów na uczelniach.
Gdy w hubergroup pojawiło się zapotrzebowanie na wykwalifikowanych pracowników, zarząd postanowił nie ograniczać do zwykłych ogłoszeń o pracę. Rozpoczął poszukiwania wśród studentów ostatnich lat, przekonując ich, że w hubergroup mają szansę na karierę.
Nawiązać kontakt
Studentów jest dziś oczywiście wielu, ale duża ich część planuje karierę w innych sektorach przemysłu, zatrudnia się w ośrodkach badawczych, pracuje w instytucjach publicznych, kontynuuje studia, decyduje się na samozatrudnienie lub emigruje. Ważne jest więc, aby odpowiednio wcześnie nawiązać z nimi kontakt.
Obecnie w ośrodkach hubergroup w Niemczech zatrudnionych jest w sumie ponad 1000 osób. W całej Europie grupa, która rozrosła się już do 40 firm, zatrudnia 1700 ludzi. Wielu spośród pracowników jest związanych z grupą już od kilku dekad. I choć specjalizuje się ona w tuszach drukarskich, mają one tak wiele zastosowań, że skorzystać mogą studenci z wielu różnych kierunków. Nie tylko chemii i inżynierii materiałowej, ale również choćby technologii i projektowania druku czy technologii mediów.
Wszyscy wygrywają
W jaki sposób hubergroup dociera do studentów? Przede wszystkim przez sponsorów, czyli wybranych pracowników, którzy nawiązują kontakt z uczelniami, które sami kończyli. Są oni pierwszym punktem kontaktowym na linii firma – studenci i prowadzący. Grupa korzysta na tym, prezentując swoje produkty i procesy w ramach zajęć oraz kształtując swój wizerunek atrakcyjnego pracodawcy, studenci natomiast dowiadują się na starcie, jak wygląda branża przemysłowa, jakie obszary badawcze są szczególnie ważne, a także jakie są możliwości stypendiów. Tak przygotowanym studentom łatwiej jest również później na rozmowie rekrutacyjnej.
Oczywiście nie jest to sposób, który przynosi efekty natychmiast. Potrzeba sporo cierpliwości i taktownego działania, tworzenie kontaktów i budowanie sieci wymaga bowiem czasu. Ostatecznie jednak – wszyscy wygrywają.
Źródło: european-coatings.com