REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Rynek farb samochodowych – w stronę innowacji!

Według nowego raportu Lucintel światowy rynek farb i lakierów samochodowych w latach 2014-2019 będzie miał się dobrze, mimo że nie obędzie się bez trudności. Zdecydowanie zwiększy się za to pęd ku nowinkom technologicznym.

rynek farb samochodowych

Fot. Vorfay (rgbstock.com)

W raporcie Global Automotive Coating Industry 2014-2019: Trend, Forecast, and Opportunity Analysis analitycy Lucintel biorą pod lupę rynek farb i lakierów samochodowych, dzieląc go pod względem zastosowań (produkty OEM i do napraw lakierniczych), rodzaju farby (elektropowłoki, podkłady, warstwy bazowe, lakiery nawierzchniowe) oraz technologii (lakiery wodorozcieńczalne i rozpuszczalnikowe).

Oprócz omówienia aktualnej sytuacji specjaliści pokusili się też o prognozy na najbliższe lata. Zgodnie z ich oszacowaniami w roku 2018 rynek ma osiągnąć wartość 18,6 mld dolarów. W porównaniu z zapowiedziami analityków MarketsandMarkets są to bardzo optymistyczne przewidywania.

Szczególną popularnością będą się cieszyć farby wodorozcieńczalne i powłoki sieciowane promieniowaniem UV. Są to bowiem rozwiązania ekologiczne, a Ameryka Północna i Europa w ostatnim czasie stale zaostrzają przepisy służące ochronie środowiska. Ekologiczna rewolucja spowoduje też, że producenci będą musieli intensywnie popracować nad nowymi, efektywnymi technologiami. Produkcja farb samochodowych według Lucintel skupi się w krajach grupy BRICS – Brazylii, Rosji, Indiach, Chinach i RPA.

Co może zaszkodzić rynkowi? Przede wszystkim rosnące ceny ropy naftowej, które powodują z kolei wzrost cen surowców. A poza tym również wspomniane przepisy proekologiczna (ograniczenia emisji LZO) i presja cenowa ze strony wytwórców aut.

Więcej informacji na stronie Lucintel.

Źródło: Lucintel

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
100%
0%
Ocen: 2
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA