REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Producenci farb wspierają zespoły Formula Student

Wyścigi rajdowe Formula Student to przedsmak Formuły 1 oraz pole do popisu dla studentów z całego świata, którzy oprócz startu w zawodach muszą wcześniej w ciągu dwóch semestrów sami zbudować bolid, w którym wystartują. W projekcie tym wspierają ich często producenci lakierów, tacy jak należące do Axalty marki Cromax i Standox.

Formula Student Cromax Standox

Przedstawiciele Axalty, artysta Air Philippe oraz kapitanowie zespołu OS.Car prezentują tegoroczny bolid CR-118.
Fot. arch. Standox

Marka Cromax współpracuje z Academic Motorsports Association of Zurich (AMZ), zespołem rajdowym założonym przez studentów Politechniki Federalnej w Zurychu. Od roku 2010 zespół AMZ startuje również w Formule E – wyścigach pojazdów elektrycznych.

Zbudowany w tym roku przez AMZ elektryczny eiger, którego nazwa nawiązuje do słynnego szczytu w szwajcarskich Alpach, zabezpieczony został lakierami Cromax. Prace lakiernicze odbyły się w centrum szkoleniowym Axalty w Pratteln. W pierwszej kolejności zastosowano podkład nawierzchniowy NS2602 nie wymagający szlifowania, następnie lakier w Samochodowym Kolorze Roku Axalty 2018, czyli perłowej bieli StarLite, z akcentami perłowej czerwieni. Na koniec nadwozie zabezpieczono bezbarwnym lakierem nawierzchniowym CC6600 Cromax Pro Star Clear.

Priorytetem dla AMZ była jak najmniejsza masa powłoki lakierniczej, aby pojazd był lekki, co pozwoli mu uzyskać lepsze wyniki. Jak zapewnia Clint Kaufmann, Technical Leader marki Cromax w Szwajcarii, waga nadwozia po lakierowaniu wzrosła tylko o 320 g, co jest doskonałym rezultatem.

Standox Cromax Formula Student

Fot. arch. Cromax

Z kolei marka Standox już od pięciu lat wspiera zespół OS.Car Racin Team z Uniwersytetu Nauk Stosowanych w Wiedniu. Zbudowany przez niego w tym roku bolid CR-118 ma bardzo lekkie, zbudowane z włókna węglowego nadwozie, które zespół postanowił zabezpieczyć energooszczędnymi i przyjaznymi środowisku produktami Standox.

Pierwszym krokiem było wyrównanie powierzchni wypełniaczem gruntującym VOC Nonstop Primer Surfacer U7580. Następnie zastosowano kolor – lakier bazowy Standoblue. Tym etapem zajął się znany artysta Air Philippe. Zwieńczeniem był bezbarwny lakier Standocryl VOC Xtreme Clear K9580, który szybko schnie nawet w temperaturze otoczenia.

Dzięki współpracy z profesjonalistami z dziedziny lakierów samochodowych uczestnicy Formula Student mogą liczyć na rozwiązania, które nie tylko zapewnią zbudowanym przez nich bolidom efektowny wygląd, ale i pomogą im osiągnąć lepsze wyniki. Oraz rozwijać swoje studenckie pasje na arenie międzynarodowej.

Źródło: Cromax, Standox

Chcesz dowiedzieć się więcej o firmie »

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
100%
0%
Ocen: 1
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA