REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Powłoki na telefony – ciepłe kolory nadchodzą!

Lubisz gadżety elektroniczne w klasycznej, metalicznej odsłonie czy raczej jaskrawe, krzykliwe i ekstrawaganckie? Tak czy siak – AkzoNobel jest do usług! Swoją bogatą ofertę powłok na urządzenia elektroniczne prezentuje w 10. edycji raportu Design Trend, w której analizuje również trendy minionych lat i przewiduje, co będzie modne w branży w najbliższym czasie.

powłoki na telefony

Fot. HAMACHI! / Foter.com / CC BY-NC-ND

Klasyka, czyli stonowane odcienie w wersji metalik, trzyma się jak zwykle mocno. Ale w 2015 i 2016 roku do głosu dojdą również kolory pastelowe. Chłodne błękity i zielenie zostaną zastąpione przez ciepłe róże, czerwienie i pomarańcze, do których należy Kolor Roku AkzoNobel – miedziany Smooth Copper.

Ciepłe odcienie na fali popularności

Czerń i biel stopniowo ustępują miejsca szarościom. Słabnie również popularność oliwkowej zieleni, tak uwielbianej w minionym sezonie. Jeśli chodzi o niebieski – dominują ciemniejsze, głębokie odcienie, zaś słoneczną żółć zastąpią wkrótce barwy bardziej neutralne, takie jak złocisty dąb czy szary brązowy.

Miłośnicy ciepłych, eleganckich i lekko ekstrawaganckich odcieni mogą sięgnąć po różne odcienie z pogranicza różu, fioletu i czerwieni, takie jak fuksja, bordo czy odcień czerwonego wina. Bardzo popularna będzie również czerwień w wersji pastelowej i koralowej oraz z domieszką pomarańczowego.

Azjaci nie boją się jaskrawych odcieni

Jak zauważają eksperci, preferencje kolorystyczne różnią się w różnych częściach świata ze względu na odmienne zwyczaje związane z kupowaniem gadżetów elektronicznych. W Azji na przykład normą jest sprawianie sobie nowego telefonu co pół roku, podczas gdy Amerykanie i Europejczycy są swoim aparatom wierni dużo dłużej.

Nie powinno więc dziwić, że mieszkańcy Europy czy Stanów Zjednoczonych są bardziej zachowawczy jeśli chodzi o kolory. Decydują się zwykle na szarą, srebrną lub czarną klasykę, która nigdy nie wychodzi z mody. Azjaci za to nie boją się ekstrawaganckich odcieni – gdy ich telefon przestaje być modny, po prostu wymieniają go na nowy.

Dotyk – też ważny

Ale nie tylko kolor się liczy. Większość klientów zwraca też uwagę na wrażenia dotykowe. „Wszyscy chcą, żeby ich telefon był miękki, gładki, jedwabisty w dotyku” – mówi Ted Rhee z amerykańskiego oddziału AkzoNobel. Dlatego też holenderski koncern stale dopracowuje pod tym kątem swoje powłoki, walcząc z typowymi problemami – przyjemne w dotyku powierzchnie zwykle szybko się brudzą i trudno je otrzymać w nietypowych kolorach.

Efekt tych starań to linia produktów AkzoNobel, które pozwalają otrzymać połyskliwą lub matową powierzchnię odporną na ścieranie, o okresie trwałości od trzech do czterech lat. Koncern nie spoczywa jednak na laurach i stale stawia sobie nowe wyzwania, biorąc na przykład na warsztat zegarki monitorujące aktywność fizyczną czy stan zdrowia. W tym wypadku powłoki muszą być przede wszystkim odporne na zabrudzenia i wilgoć oraz niedrażniące dla ludzkiej skóry.

Emocjonalna więź

AkzoNobel jest ekspertem w produkcji farb i powłok dla sektorów takich jak budowlany, przemysłowy, transportowy. Specjaliści nie ukrywają jednak, że branża elektroniczna jest wyjątkowo wymagająca, ponieważ wielu z nas łączy dziś ze swoim telefonem czy tabletem silna emocjonalna więź. A w takim wypadku powłoka po prostu musi być idealna.

Źródło: IEEE Spectrum

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
100%
0%
Ocen: 1
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA