REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Pomarańczowe Porsche odnowione produktami Standox

Renowacja samochodu i dobór odpowiedniego odcienia to zawsze pewne wyzwanie, jednak w przypadku auta klasycznego jest to zadanie szczególnie trudne. Chętnie jednak stawia mu czoła René Sahli, właściciel warsztatu w szwajcarskim Aesch. Niedawno, przy wsparciu marki Standox, przywrócił blask jasnopomarańczowemu Porsche Targa z 1969 roku.

Standox Porsche renowacja

Fot. arch. Standox

René Sahli nauczył się renowacji klasycznych aut od ojca. To po nim przejął założony w 1976 roku warsztat. Dzięki pracy wykonywanej z pasją i zaangażowaniem wyrobił sobie doskonałą renomę. Na swojej stronie internetowej prezentuje piękną galerię odnowionych klasyków, wśród których znajduje się wiele Porsche.

Jedno z nich, Porsche 911E Targa z 1969 roku, trafiło niedawno do warsztatu z powodu plamy rdzy na nadwoziu. Wkrótce jednak pracownicy warsztatu zorientowali się, że punktowa naprawa nie wchodzi w grę – samochód wymaga kompleksowej renowacji i nowego lakieru.

Ze względu na dużą ilość rdzy podjęto decyzję o usunięciu dotychczasowej powłoki lakierniczej. Zdemontowano zderzaki, błotniki oraz maskę i tylną klapę, po czym wszystko wysłano do firmy w Stuttgarcie, która zajmuje się specjalistycznym usuwaniem lakieru i rdzy. Następnie przeprowadzono proces katodowy. Niestety niektórych elementów, w tym maski, nie udało się uratować, konieczna była więc ich wymiana.

Standox Porsche renowacja

René Sahli. Fot. arch. Standox

Przyszedł czas na lakierowanie. Pierwotny kolor Porsche to ciepły Signal Orange, stosowany od późnych lat 60. W czasach, kiedy powstał odnawiany model, używano jednak jeszcze lakierów z dodatkiem ołowiu, który skutkował lepszym kryciem, ale i większą nieprzewidywalnością koloru. Na szczęście, mając dostęp do oryginalnych próbek odcienia oraz posługując się spektrofotometrem Genius marki Standox, René Sahli odtworzył odpowiedni kolor. Pomocą służyli mu eksperci z firmy André Koch AG, szwajcarskiego dystrybutora marki Standox.

Usuwanie powłoki lakierniczej i rdzy, lakierowanie, montaż, woskowanie – cała renowacja trwała w sumie prawie rok. Przeprowadzona jednak z dokładnością i zaangażowaniem, przy użyciu specjalistycznych produktów Standox, zakończyła się pełnym sukcesem. Prawie 50-letnie Porsche zyskało nowy blask. Więcej zdjęć zobaczyć można na stronie.

Standox Porsche renowacja

Fot. arch. Standox

Źródło: Standox

Chcesz dowiedzieć się więcej o firmie »

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
100%
0%
Ocen: 1
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA