a
kontakt z nami: 785 366 475 redakcja: redakcja@rynekfarb.pl reklama: ad@rynekfarb.pl
Profesjonalnefarby.net
Rynek FarbFarby przemysłoweNowe oblicze dwóch kółek – PomalujRower.pl

Nowe oblicze dwóch kółek – PomalujRower.pl

Twój stary rower nie prezentuje się najlepiej? Potrzebujesz odmiany? PomalujRower.pl to coś dla ciebie! O działalności firmy, specjalizującej się w malowaniu proszkowym rowerów, opowiada nam pan Piotr Węgier.

pomalujrower.pl

Fot. Pomalujrower.pl

Redakcja Rynekfarb.pl: Skąd wziął się pomysł na taką działalność? Dlaczego akurat malowanie rowerów?
Piotr Węgier: Zainteresowanie tą usługą pojawiało się bardzo często w naszej lakierni, postanowiliśmy więc zacząć się tym zajmować na poważnie. Trzeba było się do tego odpowiednio przygotować – chcieliśmy, aby nasi klienci mieli duży wybór kolorów, nie tak jak w innych lakierniach gdzie do wyboru jest tylko 10-30% odcieni z ralownika. Dlatego oprócz zaopatrzenia się w większość farb z RAL Classic rozpoczęliśmy współpracę z firmą, która zaopatruje nas dodatkowo w kolory ze wzornika RAL E3. Trzeba było także zmienić ścierniwo w piaskarni na bardziej delikatne, przystosowane do satynowania a nie piaskowania, i przeszkolić lakierników oraz osoby przygotowujące ramy do malowania. Obecnie na stałe współpracujemy z kilkunastoma serwisami rowerowymi i wspólnie udoskonalamy nasze usługi. Wciąż się rozwijamy.

R: Jak duże jest zainteresowanie? Czy wiele osób decyduje się na malowanie roweru u Państwa?
P.W.: Wszystko zależy od sezonu. Wiosną i latem klientów jest bardzo dużo, natomiast jesienią i zimą najwyraźniej rowery odchodzą chwilowo w zapomnienie, bo zainteresowanie jest wtedy dużo mniejsze. A szkoda, że tak mało osób myśli o renowacji roweru zimą, bo przez to gdy tylko pojawia się słońce rozpoczyna się wariactwo i ciężko nadążyć z realizacją zleceń.

R: Jakie kolory najchętniej wybierają klienci? Czy często decydują się na bardziej ekstrawaganckie odcienie?
P.W.: Wybór koloru uzależniony jest od trendów. W przypadku rowerów stalowych (np. Holendrów) najpopularniejsze opcje to RAL 6027 – miętowy, RAL 2004 – pomarańczowy i RAL 6018 – zielony. Za to właściciele nowocześniejszych rowerów, typu górski lub coraz bardziej popularny cruiser, często wybierają kolory ekstrawaganckie – metaliki, kolory ze złotym brokatem, kolory w efekcie super matu (tylko ok. 10% połysku).

R: A jeśli chodzi o techniczną stronę malowania roweru – jakiego rodzaju farby proszkowe Państwo wykorzystują?
P.W.: Stosujemy tylko farby poliestrowe – czyli farby zewnętrzne odporne na warunki atmosferyczne oraz UV.

R: Które elementy można pomalować? Ramę, widelec, coś jeszcze?
P.W.: Malujemy wszystkie metalowe części roweru. Należy jednak pamiętać, że nie można do nas dostarczyć ram z elementami karbonu. Usunięte muszą być też wszystkie plastiki, a także kable np. do dynama. Bardzo często są one przepuszczane poprzez wewnętrzne części ramy lub błotników – klienci je ucinają nam nic nie mówiąc. Tymczasem w temperaturze 200°C, jaka wymagana jest przy utwardzaniu farby, kable i plastiki zaczynają się palić i mamy przez to dużo dodatkowej pracy.

R: Jaka jest trwałość takich powłok na ramie rowerowej? Czy udzielana jest gwarancja?
P.W.: Producenci farb proszkowych dają gwarancję 12 miesięcy. Z doświadczenia możemy jednak powiedzieć, iż rower użytkowany w warunkach normalnych nie będzie korodował w okresie kilku lat. Wszystko zależy od użytkownika i od tego, jak dba się o swój sprzęt. Rower zostawiony pod chmurką, nawet nowy, zacznie się psuć bardzo szybko. Trzeba też koniecznie uważać, żeby nie porysować roweru do metalu.

 

R: Czy przypomina sobie Pan jakieś wyjątkowo ciekawe zlecenia? Klienta, który przyszedł z nietypowym rowerem, zażyczył sobie bardzo ekstrawagancki kolor…?
P.W.: Każde zlecenie jest inne, rzadko nam się zdarza malować jednego dnia 2-3 rowery na ten sam kolor. Kiedyś malowaliśmy ramę rowerową o wartości ok. 4-5 tysięcy złotych – zachcianka klienta, który zlecił przemalowanie nowego roweru na kolor czarny mat.

R: Na koniec chcielibyśmy spytać o Państwa plany rozwoju na przyszłość. Na czym chcą się Państwo skoncentrować, jakie pojawiają się pomysły?
P.W.: Przede wszystkim stawiamy na poszerzanie usług. Docelowo chcemy mieć własny serwis, który będzie mógł w pełni profesjonalnie rozmontować oraz zmontować rower po malowaniu. Dzięki temu będziemy mogli bardzo dokładnie zająć się starymi rowerami – odnowić każdy wymagający tego element, wymienić stare śruby na nowe itp. To innowacyjne podejście, coś czego nie ma na rynku, a jeśli do tego będzie dostępne w korzystnej cenie, liczymy, że przysporzy nam wielu klientów.

R: I tego serdecznie Państwu tego życzymy. Dziękujemy za rozmowę.

Po szczegóły na temat usług PomalujRower.pl oraz cennika zapraszamy na stronę pomalujrower.pl.

Zdjęcia: PomalujRower.pl