REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Pandemia a lakiery samochodowe – szansa czy wyzwanie?

Portal Coatings World porozmawiał z producentami lakierów samochodowych o obecnej sytuacji na rynku i tym, jak radzą sobie z pandemią. Większość z nich nie kryje, że nie jest dobrze, są jednak i tacy, którzy w obecnej sytuacji dostrzegają nowe możliwości.

pandemia lakiery samochodowe

Fot. Free-Photos / pixabay.com

W rozmowie z Coatings World przedstawiciele AkzoNobel, BASF i PPG potwierdzają, że rok był wyjątkowo trudny i wymagał skorygowania celów finansowych. Wymusił także udoskonalenie narzędzi cyfrowych, tak potrzebnych w czasach społecznego dystansu.

Dwucyfrowe spadki

Wiosną producentom lakierów samochodowych trudno było uniknąć dwucyfrowych spadków. Jak mówi Ed Hilborne, globalny manager segmentu Vehicle Refinishes w AkzoNobel:

Dostrzegaliśmy, że sytuacja poprawia się w drugim kwartale roku, ale nasz przychód ze sprzedaży w czerwcu był o prawie 5% niższy niż w tym samym miesiącu w 2019. W maju ten spadek wyniósł ok. 20%, a w kwietniu, gdy trudności były największe – prawie 30%.

Dodaje również, że w poszczególnych regionach sytuacja rozwinęła się różnie. W Europie rekompensatą strat był bardzo wyraźny skok sprzedaży farb dekoracyjnych. W Chinach w drugim kwartale roku sytuacja wróciła już niemal do normy, ale w pozostałych częściach świata skutki lockdownu wciąż były odczuwalne.

Nowe narzędzia cyfrowe

W ramach radzenia sobie z trudną pandemiczną sytuacją, AkzoNobel opracował nowe narzędzia cyfrowe, wspierające klientów w warunkach społecznego dystansu. Podobną strategię wybrał BASF. Jak mówi Joel Johnson, wiceprezes BASF Automotive Refinish Coatings:

To był trudny czas dla nas wszystkich. Musieliśmy znaleźć alternatywne sposoby realizacji różnych działań – na przykład przerzucić się z kontaktów face-to-face na komunikację wirtualną, nie narażając na straty naszych klientów. Przykładem mogą być szkolenia. Naszym celem było zapewnienie klientom szkoleń niezbędnych do uzyskania potrzebnych certyfikatów, na pierwszym miejscu stawiając zdrowie i bezpieczeństwo.

W ramach powyższej strategii BASF zaproponował klientom proste rozwiązania zdalne: wirtualny kurs na platformie eLearning BASF, egzamin na tej samej platformie, zdalną ocenę ekspertów technicznych i przyznawanie certyfikatów.

Blisko, choć daleko

Nie wszyscy w pandemii dostrzegają jedynie trudności. Tom Maziarz, wiceprezes oddziału Automotive Refinish Americas PPG, przyznaje, że sprzedaż lakierów samochodowych w pandemicznym okresie mocno spadła, ale dodaje też:

Choć pandemia postawiła przed nami niecodzienne wyzwania, stworzyła też pewne szanse. Nasz zespół PPG dostrzegł w tym możliwość współpracy z klientami w nowy, innowacyjny sposób, przynoszący korzyści obu stronom. To była świetna okazja, by zbudować jeszcze silniejsze relacje z klientami i jeszcze uważniej wsłuchiwać się w ich potrzeby.

Jako przykład wymienia m.in. pomoc warsztatom lakierniczym – szkolenia, które pomogą im zwiększyć efektywność operacyjną i odbić się po kryzysowym okresie.

Wciąż nie jest dobrze

Choć pandemia trwa, aktywność w zakresie podróży powoli rośnie. Producenci nie popadają jednak w nadmierny optymizm. Jak mówi Johnson:

W przypadku branży napraw lakierniczych rynek powoli dochodzi do siebie, ale wciąż nie wiadomo, jak wiele czasu minie, nim wróci do liczb sprzed pandemii. Ruch w miastach jest wciąż wyraźnie niższy, a liczba stłuczek spada, co sprawia, że i warsztaty lakiernicze mają mniej pracy.

Źródło: coatingsworld.com

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
50%
50%
Ocen: 0
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA