Co, gdyby farba mogła oczyszczać powietrze? Znosić ekstremalne temperatury? Zmniejszać opór i zużycie paliwa? Radzić sobie nawet na Marsie? Produkty AkzoNobel potrafią już to wszystko. Teraz koncern chce pójść jeszcze o krok dalej.
Dlatego też rozpoczyna poszukiwania najnowszych, inteligentnych, najbardziej efektownych i efektywnych rozwiązań technologicznych, jakie są obecnie dostępne. W tym celu zamierza połączyć swój know-how z dokonaniami start-upów i scale-upów z całego świata. Właśnie na tym skupia się inicjatywa Paint the Future.
Jak mówi Klaas Kruithof, dyrektor ds. technologii AkzoNobel, jako producent farb stawiający na innowacje AkzoNobel posiada bogatą wiedzę, know-how i zasoby, którymi chce się podzielić. Ma również jasną wizję tego, czego potrzebują i oczekują klienci, dlatego poszukuje partnerów, którzy pomogą mu przenieść innowacje na nowy poziom. „Przyszłość to czyste płótno – to dobra okazja, by pomóc nam pokryć je farbą” – zachęca Kruithof.
Program rozwijany jest we współpracy z KPMG i skupia się na pięciu podstawowych obszarach badawczych: przewidywalne właściwości farby, inteligentne technologie aplikacji, rozwiązania cyrkularne, dodatkowe funkcjonalności oraz wykorzystanie nauk przyrodniczych. Najciekawsze zgłoszone projekty zostaną rozwinięte wraz z AkzoNobel.
Zgłoszenia przyjmowane będą za pośrednictwem specjalnej witryny internetowej od 8 stycznia 2019. Producent już teraz zachęca do wizyty na stronie, gdzie znaleźć można szczegółowe informacje o pięciu obszarach badawczych, na których skupia się program.
Źródło: AkzoNobel