REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Nanopowłoki do 2020 r. – raport Grand View Research

Nikogo chyba nie dziwi, że wszechobecne nanotechnologie również w branży farb sprzedają się doskonale. Potwierdza to najnowszy raport Grand View Research. Nanopowłoki robią największą furorę w medycynie oraz motoryzacji.

nanopowłoki

Nanopowłoki to m.in. skuteczny sposób na ochronę przed bakteriami.
Fot. Microbe World / Foter.com / CC BY-NC-SA

Zgodnie z raportem Grand View Research przychody ze sprzedaży nanopowłok mają w 2020 roku wynieść już 8,17 mld $. Globalne zużycie tego typu powłok wzrośnie z 309,5 kiloton (2013) do 1262,9 kiloton (2020), a więc się zwiększać w tempie aż 22,3% na rok.

Nanopowłoki coraz częściej zastępują tradycyjne farby i powłoki w przemyśle samochodowym i budowlanym, a także w medycynie i służbie zdrowia. Są preferowane, ponieważ posiadają wiele dodatkowych funkcjonalności i w mniejszym stopniu emitują LZO.

Najbardziej skorzysta medycyna

Największym obszar zastosowań nanopowłok w 2013 roku była medycyna i opieka zdrowotna – ich zużycie w tym sektorze wyniosło 43,7 kiloton. Za ich wykorzystaniem przemawia fakt, że są odporne na zanieczyszczenia, antymikrobowe i pozwalają utrzymać w czystości i higienie najbliższe otoczenie pacjentów. Wszystko to sprawia, że medycyna będzie również najszybciej się rozwijającym obszarem stosowania nanopowłok – w latach 2014-2020 ich wykorzystanie w tym sektorze będzie rosło w tempie 22,7% rocznie.

Drugi najważniejszy dział gospodarki, który korzysta z tej technologii, to motoryzacja. W przypadku produkcji samochodów nanopowłoki wykorzystuje się, aby otrzymać trwały kolor i połysk. W roku 2013 ich zużycie w branży motoryzacyjnej wyniosło 39,8 kiloton.

W walce z bakteriami i odciskami palców

Najważniejszą gałęzią rynku nanopowłok są powłoki antymikrobowe. W roku 2013 ich zużycie wyniosło 90,9 kiloton i przyniosło 541,6 mln $ przychodu, a do roku 2020 sektor ten ma się rozwijać w tempie 22,9%.

Nie jest to jednak najszybciej rozwijający się dział nanopowłok. Wyprzedzają go powłoki odporne na odciski palców, które są coraz częściej stosowane w elektronice i branży samochodowej. Ten obszar rynku będzie rozwijał w tempie aż 23,2% na rok.

Geograficznie…

Jeśli natomiast chodzi o części świata, największym konsumentem nanopowłok jest Ameryka Północna – w roku 2013 pochłonęła ona 128,7 kiloton tego typu materiałów. Są one tutaj stosowane przede wszystkim przy produkcji samochodów oraz w nowoczesnych ośrodkach zdrowia.

Jakie tendencje obowiązywać będą na rynku w najbliższych latach? Oczywiście niezmienny nacisk na innowacje. Przemysł tylko czeka na kolejne innowacyjne rozwiązania, które usprawnią produkcję, ograniczą koszty i zmniejszą wpływ na środowisko. Ostateczny kierunek rozwoju branży nanopowłok będzie jednak zależał przede wszystkim od dostępu do surowców. Prócz tego należy się spodziewać dążenia do konsolidacji rynku – będzie on zdominowany przez dużych producentów, którzy wchłaniać będą mniejsze przedsiębiorstwa.

Źródło: coatingsworld.com

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
100%
0%
Ocen: 1
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA