REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Największa fabryka HDI na świecie

Ogromne zapotrzebowanie na farby i kleje w rejonie Azji i Pacyfiku skłoniło firmę Covestro do rozbudowy swojego ośrodka produkcyjnego w Szanghaju. Nowy zakład może produkować 50 000 ton diizocyjanianiu heksametylenu (HDI) rocznie.

fabryka HDI Covestro

Fot. arch. Covestro

Jak mówi Daniel Meyer, szef działu Coatings, Adhesives, Specialties Covestro, w rejonie Azji i Pacyfiku obserwuje się obecnie silne zapotrzebowanie na farby i kleje ze strony przemysłu samochodowego, budowlanego i meblarskiego, a także odzieżowego i obuwniczego. Rozszerzenie produkcji HDI, szeroko stosowanego surowca chemicznego, to odpowiedź na tę sytuację.

3 mld € na ośrodek w Szanghaju

Nowy zakład produkcyjny to część planu inwestycyjnego dla szanghajskiego ośrodka, na który przeznaczono ponad 3 mld €. Dr Klaus Schäfer, członek zarządu Covestro odpowiedzialny za produkcję i technologie, podkreśla, że dzięki otwarciu nowej fabryki Szanghaj staje się jednym z największych centrów produkcji HDI na świecie.

W ramach programu ma być również zwiększona produkcja poliwęglanu. Do końca roku 2016 ma ona ulec podwojeniu i wynieść 400 000 ton rocznie. Materiał ten jest powszechnie wykorzystywany m.in. w branży samochodowej, budowlanej i elektronicznej.

Wydajność i ekologia

Firma stawia jednak nie tylko na ilość, ale również jakość. Dba o to, aby technologie zastosowane w nowym zakładzie były efektywne, bezpieczne i przyjazne środowisku. Na ostatnim etapie procesu produkcyjnego HDI, który stosowany jest w nowym zakładzie, zużycie rozpuszczalników spadło o 80%, a zużycie energii – o 60% w porównaniu z tradycyjnymi technologiami. Znacznie zredukowano również ślad węglowy – o 70%.

Innym przykładem nowoczesnego, wydajnego rozwiązania wykorzystywanego przez Covestro jest Blulogiq – technologia powlekania części samochodowych z tworzywa sztucznego. W porównaniu ze standardowymi technikami aplikacyjnymi przynosi ona znacznie oszczędności.

Źródło: european-coatings.com

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
50%
50%
Ocen: 0
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA