REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

AkzoNobel lubi prędkość – Bloodhound SSC

Ma większą moc niż 180 bolidów Formuły 1. Jest w stanie przejechać milę w 3,6 sekundy. Jego koła obracają się z prędkością 170 obrotów na sekundę. I nosi na sobie lakier AkzoNobel, przeznaczony dla samolotów. Tymczasem to… samochód.

Bloodhound

Fot. Flock London / AkzoNobel

Zaprezentowane niedawno w Londynie naddźwiękowe auto Bloodhound SSC ma być pierwszym pojazdem lądowym, który przekroczy barierę prędkości 1000 mph, czyli ok. 1600 km/h. Na razie w planach są testy na pustyni w południowej Afryce, których celem będzie rozwinięcie prędkości 800 mph. Decydującej próbie pojazd zostanie natomiast poddany w roku 2017.

Auto jak samolot

Wyposażony zarówno w silnik odrzutowy jak i rakietowy, Bloodhound jest najbardziej skomplikowanym samochodem, jaki kiedykolwiek powstał. Prace badawcze nad jego skonstruowaniem, tworzenie projektu oraz budowa trwały w sumie osiem lat.

Standardowy lakier samochodowy z pewnością nie poradziłby sobie w warunkach, w jakich funkcjonować ma ta niezwykła maszyna, dlatego też wybrano farby przeznaczone na samoloty. Pojazd pokryto poliuretanowymi lakierami nawierzchniowymi z linii Eclipse firmy AkzoNobel. O udziale koncernu w tym projekcie mówi Conrad Keijzer stojący na czele oddziału Performance Coatings:

Naprawdę cieszymy się, że możemy wziąć udział w tak niesamowitym projekcie, kładącym nacisk zarówno na naukę, jak i technologię. Bloodhound to ogromne technologiczne osiągnięcie, dla nas zaś – idealny sposób, by zaprezentować możliwości naszych produktów.

AkzoNobel farba na BloodhoundSSCPierwszy poważny test odbędzie się na pustyni w Republice Południowej Afryki, w okolicach Hakskeen Pan. Celem będzie 800 mph. I choć twórcy pojazdu mierzą jeszcze wyżej – docelowo chcą przekroczyć 1000 mph – to już „skromne” 800 mph będzie oznaczało ustanowienie nowego rekordu świata. Co więcej – za kółkiem siedział będzie ten sam człowiek, który ustanowił dotychczasowy rekord 763 mph, Andy Green.

Z miłości do prędkości

AkzoNobel lubi prędkość. To nie pierwszy raz, kiedy koncern angażuje się w podobne projekty – ma już na koncie między innymi współpracę z Concordem przy budowie naddźwiękowych samolotów, pomagał w ustanowieniu nowego rekordu prędkości pojazdu napędzanego ludzką siłą, a także jest oficjalnym dostawców lakierów zespołu McLaren Racing.

Czekamy z zapartym tchem na osiągnięcia Bloodhounda. Wszystkich zaś zainteresowanych tym niezwykłym pojazdem odsyłamy na stronę www.bloodhoundssc.com.

BLOODHOUND SSC, Andy Green and Jaguar FType AWD (arch. www.bloodhoundssc.com)

BLOODHOUND SSC, Andy Green and Jaguar FType AWD (arch. www.bloodhoundssc.com)

Źródło: AkzoNobel, The Bloodhound SSC Project

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
100%
0%
Ocen: 4
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA