REKLAMA
Get Adobe Flash player

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Lokomotywy Newag z lakierem Lankwitzer i Covestro

Polski wytwórca pojazdów kolejowych, Newag, przeciera szlaki, jeśli chodzi o wykorzystanie przyjaznych środowisku materiałów! Firma zastosowała na swoich lokomotywach lakier na bazie naturalnych surowców, wyprodukowany przez Lankwitzer Lackfabrik we współpracy z Covestro.

Newag Lankwitzer Covestro lokomotywy

Fot. arch. Covestro

Ochrona środowiska i wykorzystanie ekologicznych materiałów to trend obecny dziś właściwie we wszystkich sektorach przemysłu – również w branży kolejowej. Dlatego też firma Newag zdecydowała się zastosować na dwóch swoich lokomotywach lakier otrzymany z naturalnych surowców marki Lankwitzer Lackfabrik z Berlina. Formuła opracowana została we współpracy z Covestro i zawiera naturalny utwardzacz tej marki, Desmodur eco N 7300. Jak wyjaśnia Mateusz Fedko, manager projektu w Newag:

Priorytetem wytwórców lakierów jest przede wszystkim dostosowanie się do wymogów klienta. Ale jeśli produkt ma do tego pewną wartość dodaną, na przykład jest oparty na materiałach pochodzenia naturalnego, to i nam daje to pewną przewagę nad konkurencją.

Utwardzacz z kukurydzy

Utwardzacz Desmodur eco N 7300 został opracowany przez ekspertów Covestro w roku 2015. Oparty na diizocyjanianie pentametylenu, otrzymywany jest z kolb kukurydzy nie nadających się do konsumpcji.

Właściwości powłok zawierających ten składnik, takie jak twardość, odporność na warunki atmosferyczne, zarysowania i środki chemiczne, nie różni się od tych uzyskanych w wyniku zastosowania utwardzaczy pochodzenia petrochemicznego. Utwardzacz zdobył nagrodę Bio-Based Material of the Year 2015 na konferencji International Conference on Bio-Based Materials.

Fot. arch. Covestro

Fot. arch. Covestro

Jak mówi Julia Hellenbach, ekspert marketingowy sektora transportowego w oddziale Covestro Coatings, Adhesives, Specialities, lakiery zawierające nowy utwardzacz Covestro sprawdzają się równie dobrze co tradycyjne, ale są bardziej przyjazne środowisku – w tym wypadku 70% węgla pochodzi z biomasy.

O 70% wyższa odporność abrazyjna

System EVOClear 294 / PH 94-0000 od Lankwitzer został zaaplikowany w siedzibie Newag jak standardowy lakier. Testy przeprowadzone przez Lankwitzer Lackfabrik i Covestro potwierdziły wysoką jakość powłoki – jej odporność abrazyjna i stabilność połysku były nawet o 70% wyższe niż standardowych systemów. Planowane są również długoterminowe testy odporności na warunki pogodowe.

Zaproponowana przez Lankwitzer i Covestro powłoka również wymagania stawiane tradycyjnie systemom lakierniczym na pojazdy kolejowe. Wykazuje bardzo dobrą odporność na środki czyszczące, zwłaszcza te stosowane do usuwania graffiti, a także środki alkaliczne, kwas solny i fosforowy, dzięki czemu ewentualne graffiti może być szybko i łatwo usunięte.

Źródło: Covestro, paintsquare.com

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
50%
50%
Ocen: 0
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA