REKLAMA

Newsletter

Dołącz do newslettera:
Zaznacz, jakie informacje Cię interesują:

Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych przez wydawcę serwisu rynekfarb.pl w celu realizacji usługi „Newsletter rynekfarb.pl". Zapoznałem/zapoznałam się z pouczeniem dotyczącym prawa dostępu do treści moich danych i możliwości ich poprawiania. Jestem świadom/świadoma, iż moja zgoda może być odwołana w każdym czasie, co skutkować będzie usunięciem mojego adresu e-mail z listy dystrybucyjnej usługi.

Potwierdzam zaznajomienie się z Instrukcją dla subskrybentów oraz z Polityką prywatności.

Kliknij i zapisz się bezpłatnie do naszego newslettera ›

Legendarny bolid odbudowany z lakierami HMG Paints

Lakiery HMG Paints zostały wykorzystane do renowacji ikonicznego bolidu Team Lotus Chassis nr 5 z lat 70. Kierujący nim wówczas Emerson Fittipaldi zdobył tytuł najmłodszego Mistrza Świata w historii.

bolid HMG Paints

Fot. arch. HMG Paints

Prace renowacyjne zostały przeprowadzone z wielką dbałością o zachowanie oryginalnego charakteru pojazdu. Przede wszystkim dotyczyło to nadwozia samonośnego, na którym wykorzystano lakiery analogiczne do tych z lat 70., zachowano również oryginalną karoserię i tylne skrzydło. Kształt bolidu z czasów jego świetności odtworzono według projektów pojazdu oraz wskazówek członków zespołu Team Lotus z tamtego okresu.

Dzięki uprzejmości HMG Paints na bolidzie pojawił się również legendarny czarno-złoty wzór, wykonany przy użyciu lakierów celulozowych, jak w przypadku oryginalnego pojazdu. Odnowiony pojazd zaprezentowano podczas prestiżowego wyścigu Amelia Island Concourse na Florydzie Fittipaldiemu, który w pełni zaakceptował odtworzony kształt bolidu.

Zbudowany na bazie typu 4. nadwozia samonośnego 72, pojazd powstał w roku 1970 i został numerem 5. Emerson Fittipaldi jeździł nim w wyścigach Formuły 1 w latach 1970-1973, w roku 1970 wygrał Grand Prix Stanów Zjednoczonych, zapewniając zespołowi Lotus drugi wielki sukces obok pośmiertnego Mistrzostwa Świata Jochena Rindta. W roku 1972 Emerson sam został Mistrzem Świata, w dodatku najmłodszym w historii.

Dobrą passę przerwał jednak w roku 1973 poważny wypadek na torze w Zandvoort, podczas kwalifikacji do holenderskiego Grand Prix. Wrak bolidu jakimś cudem pozostał w magazynach zespołu Lotus przez 40 lat, aż do roku 2013, kiedy podjęto decyzję o jego odbudowie.

Źródło: HMG Paints

Czytaj również

Oceń artykuł:
Oceń pozytywnieOceń negatywnie
100%
0%
Ocen: 1
Loading...Loading...
Napisz do redakcji
Podziel się

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

 REKLAMA